Lunch oss blivande mammor emellan :)

Åter igen måndag...
Sparkade iväg älsklingen till jobbet som vanligt kl.4.30 å la mig återigen i sängen eftersom man va ledig idag. Vakna av alarmet vid 11 tiden, men låg kvar tills klockan blev 11.40. Fixade i ordning mig för att sedan gå ner till stan för att möta upp Evelina (beräknas få en liten pojke den 24/12) och käka lunch.
Underbart att ha en annan blivande mamma att prata med, som verkligen förstår vad man själv går igenom och hur man känner när det gäller allt möjligt :) Ens egen pojkvän och polare som ej har barntankar de närmsta åren, förstår nog inte riktigt va man som gravid går igenom även om de verkligen försöker, och det är förståeligt :) Killarna lär nog inte riktigt förstå förrän de står där på förlossningen eller när de först håller i sitt egna barn :)

Blev en hel del prat och skratt om allt möjligt. Som vanligt flög tiden iväg och vi sa hejdå drygt 3 tim senare då hon skulle vidare till Ikea för att köpa något till spjälsängen. Detta lär bli oftare framöver och i hela januari då jag är hemma från skolan och hela våren/sommaren och en bit in på hösten :) underbart!<3

Nu sitter man hemma och tar det lugnt, väntan på att älsklingen ska komma hem efter en relativt lugn arbetsdag. Senare ikväll ska han iväg på hockey bockey match, får se om jag hänger med å kollar. Matchen börjar inte förrän 22.15 och man är inte hemma förrän närmare 23.30-00.00 tiden... Usch va sent när man ska upp till jobbet/skolan imorgon bitti :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0