Omväxlande dagar

Tors: Ledig pga. att föreläsningen vart inställd. Skönt att an fick veta det dagen innan så man slapp åk upp till Stockholm i onödan. Dagen va väldig lugn. Gjorde i stort sätt ingenting. Pluggade lite, men myste till största delen med brorsan och Lillen som aldrig ville ligga still i magen :) När Micke kom hem vid 18 tiden så blev de precis som vanligt att han satte sig å gibbade å pratade i skype, medan jag började med maten. Blev relativt en tidig kväll för oss båda <3 Måste bara säga att Lillen växer så det knakar för varje vecka - det är sjukt, men helt underbart :D Älskar att vara gravid å framför allt när jag vet att e är älsklingens son <3
Tyvärr ser man inte utvecklingen på hela magen från förra veckan till denna... Fre: Även idag ledig, men de vart ingen lugn dag. Blev hämtad kl.10.45 av mamma. Fick skjuts till Södertälje Syd för att ta bort stygnen - såg fint ut. Åkte vidare till Rusta för att kolla runt lite- blev att man plockade på sig lite saker ändå. Sen vart det att handla lite på Ö&B innan vi fortsatte till Willys pga att mamma skulle handla. Blev även att jag plockade på mig grejer som inte va meningen eftersom jag å älsklingen skulle iväg å storhandla sen ^^ Skyndade oss hem för att hinna lämna maten, då Micke redan hade kommit hem å fixat i ordning sig lite. Vi åkte ner till stan för att hitta parkering och sedan bege oss till barnmorskan kl.14. Började med att ta lite prover. Blodtrycket va bra. Sockervärdet hade tydligen sjunkit från 4,8-3,7 vilket bidrar till att jag måste äta mer (å jag som tycker att jag äter hela tiden ^^). Även järnvärdet såg mindre bra ut trots att jag känner mig mycket piggare å har mer ork. Hade sjunkit från 117 - 104 (hade 141 från start). Bidrog till att jag måste äta 2 järntabletter/dag istället för 1 och äta mer järnrik mat... Min nuvarande vikt är 75 kg, dvs en ökning med 5,2kg sen första graviditetsdagen för 26 v sedan. En helt normal viktökning,om inte lite mindre ökning än väntat (skönt). Barnmorskan mätte även magen (livmodern) för att se om utvecklingen går som den ska. Måttet låg på 24cm och precis i mitten på normalmåtts strecket, kurvan går som den ska helt enkelt - grymt skönt :) Lyssnade ven på lillens hjärtslag. Det va lite svårare att hitta rätt denna gången pga att han aldrig ville liga still. Så fort barnmorskan hittade hjärtat rörde lillen på sig så hon fick leta p hjärtat på nytt, haha. Hans slag va 155 ggr/min = helt normalt = lät jätte fint! Vi pratade lite allmänt om hur vi båda mådde än så länge och hur våra förväntningar va på de resterande veckorna innan lillen kommer :) Bokad in en ny tid och tackade för oss. Åkte därefter å storhandlade på Ica Maxi. Märktes tydligt att Micke känner sig som en främling i en matbutik, haha. Som sagt de e alltid jag som handlar i detta förhållande :p Åkte hem å fixade i ordning allting och lite lätt att äta innan vi slog oss ner i soffan. Resten av kvällen vart det idol tittande och lite allt möjligt som gick på tv´n en fredag. Väldigt mysigt! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0