Första träningspasset sen Theo kom till världen! =)

Shuuuu ! Första gympasset sen Theo kom är nu avklarat och det känns riktigt kul/skönt att återigen vara igång med träningen. Självklart så va det väldigt segt men gick bättre än jag hade trott. Blev ett arm-, axel - & mag pass på schemat. Det som kändes mest efteråt må jag säga va magen, eftersom jag ej har kunnat träna den under graviditeten som jag har kunnat gjort med resten av kroppen ^^ Skönt att vara igång som sagt! Älsklingen fick även egen tid med Theo, vilket jag tror är väldigt nyttigt för honom, så att han själv kommer in i pappa rollen betydligt mer än han gjort dessa 6 veckorna. Han har ju inte kunnat vara så delaktig i vardagen, då vi inte ger Theo någon välling längre utan endast amning samt att Theo oftast sover om kvällarna när Micke väl har kommit hem. Han byter någon blöja då och då, men annars blir det inte så mycket annat. Jag själv tycker att jag inte gör så mycket mer än att bara amma och byta någon blöja så jag förstår varför Micke inte känner sig så delaktig. Det roliga är att Theo är med så mycket mer om dagarna och sover betydligt mindre, vilket gör att man kan leka och skoja med honom på ett annat sätt, och få ett leende/skratts som svar - helt underbart & otroligt =) Resten av dagen/kvällen har vi inte gjort så mycket. Tagit det lugnt framför tv´n och datan som vanligt medan Theo har sovit till och från. Snart blir de att krypa till kojs även om klockan inte har blivit halv 9 än. Grymt skönt att somna tidigt för en gångs skull även om jag kommer vakna flera gånger av att mata Theo. Hoppas att ni har haft en underbar helg så hörs vi :) puss och kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0