Märks att det snart är dags för BF!!!!!!! :o

Torsdag:
Gick in i vecka 37 (36+0)!!! Ofattbart att de snart e dags,väldigt läskigt men längtar som f*n! Som jag nämnde i förra inlägget så va det dags för ytterligare ett barnmorske besök. Innan det hann jag å mamma med ett benpass på gymmet- kändes otroligt skönt!
Alla värden visades vara lika bra som vanligt- inget att klaga på eller oroa sig för.

* Järnvärdet - normalt!
* Sockervärdet - normalt för mig även om det ser tut som att jag e fastande..
* Blodtrycket - normalt
* Lillens hjärtslag lät jätte fina, hörde även fostervattnet då det va mer ett kluckande ljud i samband med hjärtslagen.
* Livmodern hade vuxit ytterligare 1cm (33 cm totalt)
* Gått upp 1kg (+10 kg totalt)
* Lillen har nu fixerat sitt huvud helt neråt (!!)
* Mina ensidiga sammandragningar och den här mens liknande känslan jag börjat fått till och från är tydligen små små förvärkar (!!!) - riktigt kul men lite små läskigt

Vi skrev även ner tillsammans en liten sammanfattning om hela min graviditet med några underrubriker, som bl.a: förlossnings tankar (inklusive tankar om smärtlindring), tidigare sjukdomar och medicinering, min graviditet i helhet.
Kändes väldigt skönt å få ner allting på ett papper, både tankar och funderingar, även om jag inte fick en kopia av det. Bokade även in en ny tid om 2 v, så får vi se om jag dyker upp hos barnmorskan eller ej :P :)
Resten av dagen/kvällen va det bara att ta det lugnt hemma, precis som vanligt. Kröp till kojs vid halv 11-11. Blev att jag å älsklingen låg å pratade lite om den kommande förlossningen även om det bara vart lite smått innan vi båda somnade hand i hand å jag lätt över hans bröst <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0