Silence is sometimes the best answer.

I tisdags tog jag och Theo en liten promenad ner på stan för att möta upp mamma (som även fyllde 46 år - STORT GRATTIS - ung mormor!) och därefter gå till BVC. Där skulle de mäta, väga och undersöka honom för att se att han följer med i blicken och reagerar på vissa saker.
Visades att på 1mån så hade han gått upp från 3816g ->4870g och från 51 cm ->56,7cm ! Snacka om att det har hänt grejer på den här korta tiden!! Känns jätte skönt att man hela tiden får klartecken att Theo får i sig tillräckligt av den bröstmjölk jag ger honom, och att vi inte längre behöver ge honom någon ersättning :) Han kommer bli en lång kille känns det som om han fortsätter så här framöver !
Han följde även med i blicken väldigt bra när barnmorskan höll en nallebjörn med en röd tröja framför honom och förde den från vänster till höger samt andra hållet. Allting såg jätte bra ut och Theo verkar vara en mycket nöjd kille =)

Igår blev de att jag och Theo tog bussen till Järna halv 11 för att hinna ta en promenad med mamma innan det va dags att hjälpas åt att fixa inför mammas födelsedagsfirande med släkt och bekanta kl.18. Theo passade även på att "leka" lite med sitt gym medan vi fixade hemma.
Kvällen blev lika trevlig som vanligt, men det största fokuset va nog inte att fira mamma utan de va att alla ville träffa och välkomna minstingen i släkten, vilket mamma hade räknat med haha <3
Närmare 21 tiden åkte vi hem och bäddade ner oss i sängen på en gång då vi va dödströtta! Micke somnade som vanligt inom 1 min och Theo som vanligt under amningen med tutten i munnen. Så sött att se mina favorit killar ligga i likadan sovställning. Va e de man brukar säga - sådan far sådan son! <3

Idag va det tänkt att träffa Alex, och fika hemma hos henne. Som vanligt kommer det tyvärr saker i vägen, så man får skjuta upp träffen igen. Va nämligen så att jag blev tvungen att springa ärenden åt mamma och prova lite saker innan det va dags att möta upp älsklingen för att träffa pastorn och prata lite angående Theos dop. Blev att pastorn ville få en uppfattning om oss och hur vi ställde oss till dopet, samt lite runt omkring med alternativ till datum osv. Skönt att planerna äntligen är igång så man snart kan börja med inbjudningarna och allt runt omkring! =)
Sen vi kom hem så har vi inte gjort så mycket. Jag har ammat skrutten och lagat mat medan älsklingen har dammsugit, gjort rent till brorsan och tagit det lugnt framför datan.
Vi har även kollat på när AIK slog Malmö med 4-2.
Imorgon blir det att träffa Evelina och ta en promenad med henne på dagen innan de e dags att bege sig till Järna för att fira min kusin som fyller 17 idag.

Alldeles strax blir det att krypa till kojs med mina tre älsklingskillar!<3
Förhoppningsvis så får man även sova hela natten, precis som vanligt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0