skruttens inskolnings vecka 😍

Godmorgon!
 
Denna vecka har varit rÀtt hektisk med bÄde jobb, inskolning pÄ dagis, sjukdomar och stÀdning hemma. Men det som har varit i fokus framför allt e inskolningen för Theo.
 
I mÄndags var bÄde jag Ä Micke med. Jag fick fixa allt pappersarbete medan han va i nÀrheten av Theo hela tiden ifall de skulle bli jobbigt för skrutten. Efter drygt 10 min sÄ kom Micke till mig Ä sa att Theo klarade sig sjÀlv sÄ allt gick bÀttre Àn vi trott tanke pÄ att han har blivit lite mer "mammig Ä pappig".
1.5tim senare sĂ„ skulle vi bege oss hemĂ„t igen men Theo ville vara kvar- vilket kĂ€nns positivt för oss â˜ș
BÄde min Ä Àlsklingens oro Ä nervositet försvann nÀr vi mÀrkte att Theo trivdes som han gjorde!
Resten av dagen vart de att umgĂ„s hela familjen đŸ‘Ș
MĂ€rkte Ă€ven att Theos 9:e & 10:e tand hade spruckit igenom- anledning till att han varit lite gnĂ€lligare Ă€n vanligt... 😔 
 
I tisdags lĂ€mnade jag Theo kl.9 Ă„ höll mig i bakkank till kl.10.30. Allt hade gott bra Ă„ som dagen innan sĂ„ ville han ej hem â˜ș tog en lĂ„ngpromenad med mamma innan det vart dags att rycka in jobba extra pĂ„ kvĂ€llen. BĂ„da mina killar sov som stockar nĂ€r jag kom hem runt 22.30. Älskar att krypa ner bredvid mina favoriter 💕
 
I onsdags skulle Theo vara sjÀlv för första gÄngen. BÄde jag Ä Micke va spÀnda hur det skulle gÄ!!!
LĂ€mnade honom vid 8.45 & skulle hĂ€mta honom runt 12. De skulle ivĂ€g till BĂ„rstafĂ€ltet direkt pĂ„ fm och kĂ€ka lunch dĂ€r â˜ș
Under tiden sÄ gick jag till Barnens Hus för att göra klart Theos fot- & handtryck's tavla (jÀtte fin vart den!!!).
SpÀnd som jag va gick jag tillbaka till dagiset.
Det visades att Theo hade varit lite gnĂ€llig nĂ€r han blev trött Ă„ de hade glömt hans napp pĂ„ dagiset nĂ€r de gick ivĂ€g. Som tur va sĂ„ listade de ut att sĂ„ng tystnar honom (oftast) 😊 han hade endast sovit 15 min...
Annars hade han skött sig bra vilket kÀnns tryggt!
Ryckte in Ă„ jobba kvĂ€ll Ă€ven denna dag sĂ„ det vart ett snabbt Hej Ă„ hejdĂ„ till Ă€lsklingen nĂ€r han kom hem 😙
 
I torsdags va de Mickes tur att lĂ€mna & hĂ€mta Theo. De skulle ut i skogen en stund pĂ„ fm och hade tydligen lekt hela dagen. Å maten sa bara slurp som vanligt haha.
NÀr jag kom hem pÄ  em hÀnde de inte sÄ mycket. Tog de lugnt, kolla serie nÀr skrutten hade somnat Ä gott Ä lagt oss relativt tidigt dÄ jag skulle jobba dagen efter.
 
I fredags lĂ€mnade jag Theo pĂ„ dagis kl.6 & hĂ€mtade honom 15.30 dĂ„ jag sluta jobbet. Han hade varit jĂ€tte glad Ă„ snĂ€ll hela dagen. Lite svĂ„rt att somna men annars inga konstigheter 😊
Vart full fart hemma resten av kvĂ€llen och en tidig kvĂ€ll för oss alla💕
 
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0