Ensam hemma är inte så kul som man tror..

För tre helger sedan (24/4-26/4) åkte Micke till Malmö för att lana. Min första tanke (säkert många av er som läser också) va att det kändes jätte onödigt att han skulle åka enda dit för att spela lite data, men samtidigt vet jag att det är ett av hans största intressen tillsammans med sin polare Hampus och Alex, som även hade bestämt sig för att åka. Kul för honom men mindre kul för mig va min första tanke då jag bokstavligt hatar att sova utan älkslingen...
Men i efterhand så kunde jag passa på att umgås med min kära lillebror, medan mamma å pappa passade Theo på fredagen. Efter att jag slutade jobbet så åkte jag hem, hoppade in i duschen och inväntade på att klockan skulle slå 17 då Emil slutade. Jag hämtade honom, åkte till systemet och därefter åkte vi direkt till Heron City för att bowla. Riktigt kul och det blev väldigt jämt. Vi hann köra 3.5 omgångar inna ndet va dags att åka hem igen för att kolla slutet på Uppsala- Södertälje Kings finalen (3:e matchen av 7) innan vi satte på en film och hade en mysig syskonkväll med god mat och dryck.
För att jag skulle kunna somna så sprayade jag kudden med en av Mickes perfymer tihi. Det är det enda sättet som kan få mig att somna när han är borta. Somnade som en stock.
 
På lördags eftermiddagen skjutsade jag hem Emil och hämtade Mickis, då vi hade bestämt att vi ÄNTLIGEN kunde ta våran middag ute för oss själva. Så vi åkte hem till oss, tog oss ett par cider och fixade i ordning oss innan vi gick ner till Caesar´s. Blev en hel del prat, skratt, god mat och dryck, innan Pekka, Mika, Jakob och 4 andra grabbar (polare till älsklingen) mötte upp oss. Vi hade det jätte trevligt hela kvällen trots att det vart lite små jobbigt för mig då jag saknade min kära pojkvän och de andra grabbarna betedde sig som skit till och från. Som tur va så gjorde Mickis min lördag till den bättre trots allt! Träffade även Emma och Emma uppe på Torekällberget på kvällen :) Jätte kul!
Kunde tyvärr inte somna förrän kl.5 oavsett om jag hade sprayat Mickes perfym på kudden och vaknade av Mickes sms kl.8 så jag va rätt trött hela söndagen, men såg ändå fram emot att hela min underbara familj skulle komma hem :) Mötte upp älsklingen i Syd och vi gick i stort sett ochla oss direkt när vi kom hem. Somnade som två stockar på varandras bröst - bästa sättet att somna på <3 
 
En sumering av denna helg så var den bra, men kunde ha varit bättre tanke på allt skit som va på lördagen med killpolarna.. Att de alltid ska hålla på, speciellt när de vet att jag sakna Micke som jag gjorde..
Det va första gången jag va ute ensam utan Micke, sen jag vart gravid. Ska jag vara ärlig så va de rätt skönt att ha lite egen tid, men jag föredrar faktiskt att ha älsklingen vid min sida oavsett vad vi gör - utekvällar eller hemma kvällar, det spelar ingen roll så länge har killen i mitt liv i min närhet <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0