Vart tar veckorna vägen egentligen...?

Tjooohoo!
 
Är det bara jag eller går veckorna väldigt fort fram?
Känns som om att jag la in det förra inlägget för bara någon dag sen, men de e ju snart 1 månad sedan...
Det har på ett sett inte hänt så jätte mycket på dessa veckor, men ändå har jag inte haft tid att uppdatera bloggen.
Det är nämligen så att efter inskolningsveckan för Theo så vart han sjuk i 2 veckor - förkylning som aldrig ville ge med sig, feber i 1 vecka och hosta + att 3 tänder har spruckit igenom... :(
Så både jag å Micke har fått turas om att ta ut vab från jobben för att kunna ta hand om vår älskade skrutt!
 
För drygt 1 vecka sedan så blev Theo frisk och återigen tillbaka på dagis. Det vart lite som en ny inskolning men samtidigt så gick det bättre än vi hade förväntat oss :) Jag har lämnat honom kl.6 på morgonen utan prolem och hämtat honom efter mina jobbpass runt 15.30. Det roliga är att se att han trivs som en fisk i havet - han blir jätte glad när han ser mig men vägrar å hem haha.
Han leker för fullt med sin nya kompis Rasmus (som är son till Mickes polare visades de nyligen haha) och en tjej som heter Lea. Theo är yngst på dagiset (skiljer bara några veckor) men till kroppsbygnad så är han en av de största på yngsta avdelningen haha. Tänk att det kan vara så olika =)
 
Så här kan en dag se ut för Theo:
6-6.15 Kommer till dagis
8.00 Frukost
8.30 Samling med såner, ramsor och upprop
9.15 Utevistelse och tema arbete (kan vara utslykter till skogen, Maren, parker, Torekällberet, Tom Tits bl.a)
11.00 Lunch
11.30 Vila
12.30 Skapande verksamhet och Konstruktions lekar
14.00 Mellanmål
15.00 Skapande verksamhet, konstruktions lekar och eventuell utevistelse
15.30-15.45 Hem från dagis
 
När vi väl har kommit hem från dagiset så är det nästan das för middag och en hel del bus med mig och älsklingen, innan de e dags för Theo att sova. Han är dödstrött om kvällarna och håller på å somna redan kl.18 tiden, inte så konstigt iofs då han har varit vaken i 12 tim :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0