Fre-tis sammanfattning

Tiden går fort fram, även dagarna med dålig uppdatering här på bloggen..
 
I fredags efter endast 5tim sömn och en arbetsdag till kl.15.15, hade Theo och Micke en grymt trött mamma/sambo här hemma. Kroppen kändes pigg men huvudet levde i sin egna värld flera gånger om.
Blev en väldigt lugn kväll. Käkade middag och nattade skrutten vid 19 tiden. Jag hade förvarnat älsklingen att om jag inte hade kommit ut inom 30min så skulle han väcka mig. Jag tror inte att de dröjde mer än 10 sek så sov vi båda ihop kurade i Theos säng.
Har ett svagt minne av att älsklingen väckte med men ryckte till på riktigt av mig lite senare. Snarare kl.22...!
Med värk i ryggen så gick jag in till älsklingen som satt å spela ps4. La mig i soffan å huvudet på kudden som han hade som armstöd. Dröjde nog inte mer än 10 sek där också innan jag somna. Har väldigt svagt minne av en beröring på min kind då å då innan älsklingen väckte mig på riktigt vid 1 på natten. Trodde han ljög om va klockan va men jag hade tydligen sovit längre än jag trott...
Att somna på sin STORA kärleks bröst med hans arm kring ens midja e fan de bästa sättet att somna på!!!❤
Glass e de bästa Theo vet🍦
 
I lördags väcktes vi av skrutten till å från, från halv 6 på morgonen. Gick upp vid halv 10 å gjorde ordning frukosten till hela familjen. Hade en del inplanerat på dagens schema, bla:
 
* Kolla nya skor till mig (ta 3 betala för 2 på stadium) främst men också älsklingen
* En trip till Axels möbler i Järna för att kolla utemöbler till framsidan, bynbox nu när våren är kommen.
* Trip till jysk för att kolla utemöbler å synbox även där innan vi skulle beställa hem
* Beställa möblerna
* Promenad i 🌞-en
* Leka i lekparken
 
Tyvärr blev de varken en promenad i 🌞-en eller lek i parken då vädret varierade så kraftigt. regn, sol, regn, sol, regn med sol osv. Jätte tråkigt!
Blev en lugn inne dag istället med massa skoj å mys. Hade alla Theos leksaker utspritt i vardagsrummets flera gånger om. Byggde med hans tåg bana, dinosarierna hoppa å skutta, kritorna användes flitigt på pappret osv.
Somnade även denna kväll först i Theos säng å sen i soffan medan älsklingen spela innan vi kröp till kojs runt halv 2-2❤
 
söndags blev de precis som i lördags en lugn dag. 🌞-en lös i stort sätt hela dagen vilket gjorde att vi va ute största delen av dagen. Svärfar var förbi en stund så det vart fika på baksidan i vår nya soffgrupp samt lek för Theo på gräsmattan med hans leksaker och fotbollen.
Senare på em va vi ute på den efterlängtade promenaden hela familjen. Blev ca 4 km runt i området samt lite lek i lekparken för Theo innan de va dags för middag. Blev en relativt tidig kväll för oss alla☺
Tänk att våra påskliljor blommar fortfarande 🌸👍
Vår nya soffgrupp på baksidan som älsklingen hade överraskat mig med att köpa när jag jobba förra helgen😊
En glad son i solskenet😍
 
Jobb både måndag och tisdag på hemtjänsten till 15.30. Passade på att träna med mamma direkt efter jobbet på måndagen. Blev ett tufft ben å rump pass. Alltid lika jobbigt men otroligt skönt!
Mickis kom förbi på måndagskvällen. Länge sen vi sågs men känns som igår, precis som vanligt ❤ alltid lika kul både för Theo å oss vuxna så kan man "glömma" vardagen lite 😊
Båda dagarna slutade kvällarna med Vikings tittande och massa mys ❤
Kurragömma lekande😄
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0