10 saker som gör mig glad

Min familj❤ För 4 år sedan trodde jag aldrig att jag skulle stå här idag med de 2 finaste killarna i världen. En sambo som jag träffa via internet, som jag flytta in hos redan efter 2 dejter (i stort sätt men adressändra 6mån senare), bilda familj med efter endast 3mån, förlova mig med efter 1.5år, flytta till en 3:a, köpt ett gemensamt radhus å mycket mer. En kille med det största och varmaste hjärta man någonsin skulle kunna önska sig. En son som är kopia av sin pappa när de gäller allt. Så genomgo, snäll, underbar, busig, kärleksfull å helt enkelt finast! Vore ingenting utan er😍
 
Träning💪 Trots att det har varit till å från när de gäller träningen för min del så är det en av de bästa "medicinerna" i livet för att må bra. Känner mig både mycket gladare, starkare, friskare, nödjare med min kropp å självkänsla samt att jag känner att jag har mer ork i vardagen
 
Bra kost🍉  Kombinerat med träning. Älskar snabbmat som pizza, kebab och hamburgare någon gång ibland men föredrar egentligen husmankost i första hand. Slipper då uppsvälld mage (å ökad vikt...), värk i ländryggen som jag har lite småproblem i, mer ork å energi i vardagen samt att jag känner mig mycket friskare när jag äter bra. Föredrar ett hälsosammare liv.
 
Solen & den svenska sommaren🌞 Älskar värme och utomlandskänsla. Älskar samtidigt den svenska sommaren när den är som bäst. Otroligt fin, både natur mässigt och kvällarna med solnedgången.
 
Att få följa Theos utveckling🌸 I början märkte man saker för varje dag å man ser att han försöker samt tränar (t.ex. på att krypa, gå, stå upp, säga sina första ord, första tanden, första leendet osv), nu är det mer att allt kommer som en chock å man tänker mer "shit när lärde han sig det där? Älskling, har du hört honom säga dessa ord tidigare?" Theo är 2.5 år nu men det kändes som igår när han låg i magen.. Vill bara att tiden ska stoppas så man hinner njuta mer ❤
 
- Jobba😊 Gillar verkligen mitt jobb. Att få hjälpa andra och finnas till hand när det behövs är bland de bästa jag vet. För mig spelar det ingen roll ifall det endast behövs hjälp med förflyttning från sängen till toaletten eller om det är 24 timmars hjälp. För mig så är all hjälp guld värt å vill inget hellre än att alla ska må bra.
En vacker dag ska jag plugga vidare till lärare å även där så står hjälpen i fukos.
 
En spontan kram & puss😚 Så lite som en spontan kram kan betyda så mycket. Det behöver inte bara vara från sin partner eller sitt barn, utan det kan även vara från en vän eller kollega. När man minst anar det, är så mysigt. När älsklingen kommer upp bakifrån när jag står å lagar mat å håller om mig, ger mig en puss på kinden är sååå mysigt å romantiskt tycker jag😍 love it!
 
Sex å beröring❤ Många anser nog att sex inte behövs förknippas med känslor å förhållande. Att sex bara e sex. Jag kan förstå dom å det finns inget rätt å fel i det hela, det e upp till var å en. För MIG så är sex förknippas med känslor på något sätt. På något sätt så har man en känsla för den andre, en attration mellan varann eller kanske en nyfikenhet. På något sätt så finns det ett band mellan två personer som dras till varann vilket leder så långt att man går i säng med den andre. Sen vad som händer dagen efter å va man tänker då, de e upp till var å en. Det kan självklart vara mycket som spelar in som t.ex alkohol som gör att man inte riktigt tänker klaet eller blir extra kåt. Jag personligen har aldrig gått i säng med en kille som jag inte haft någon som helst attration med, bara för att få njuta ett par min. Det har alltid varit att jag känt något för den personen men kanske inte älskat på de viset. En liten sommarflirt, någon man gillat å trott att den gör detsamma men sen bara varit ute edter ett ligg osv. Tror många känner igen sig. När de gäller beröring så måste de inte vara under samlag eller strul, utan bara en lätt beröring i ansiktet, lätt puss, kram, hålla handen, ligga tätt intill varanm utan att något specifikt händer osv. Det betyder så j*vla mycket men kan samtidigt kännas så obehagligt å otäckt. Jag känner mig extra fin, omtyckt, älskad å behövd när älsklingen gör något sånt. Jag blir förtrollad av så lite. Som jag nämnt förut så har jag aldrig älskat en kille så mycket som jag älskar Micke, å skulle aldrig vilja ha någon annan i min närhet❤
 
- "Jag älskar dig"❤ Att få höra dessa tre ord från de personer som står mig närmast å har en stor del av mitt hjärta gör mig glad å varm inombords. Att höra älsklingen säga det flera gånger om dagen spontant, eller höra det från sin allra bästa vän. Obeskrivlig betydelse. Önsla alla fick den möjligheten att få höra dess ord, de e alla värda.
 
"Du är en fantastisk mamma"❤ Alla mammor förstår nog hur jag känner av att höra detta. Tror alla skulle kunna sätta sig in i de även om man inte är mamma själv. Spelar ingen roll av vem man hör det ifrån utan bara att man gör det. Minns själv (å gör fortfarande) hur de va första gången jag såg Theo. Va livrädd att jag skulle bli världens sämsta mamma. Men att få höra det av nära å kära, framför allt från Theos pappa- killen jag vill spendera hela mitt liv med, gör det extra speciellt. Blir rörd å bara tänka på de. Dessa 5 ord går rätt in i hjärtat. Hur rädd jag än blir att jag ska bli en dålig mamma eller att Theo ska hata mig, så tar jag fram dessa ord. Att få de bekräftat av Theo själv genom kroppsspråk, en kram, puss, att han blir ledsen å ropar efter mig, de värmer hela mig. Skulle göra allt, ALLT för Theos skull å hans kommande syskon så småning om (nej e inte gravid.. tyvärr)❤ 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0