Första inskolningsdagen å final i OS

Blev en bloggfridag igår vilket ni säkert märkte.
Igår var det Theos första inskolningsdag av 14, på sin nya förskola. Vi va där mellan kl 9-11. När vi kom dit så va alla andra barn ute på gården men jag träffa en av hans pedagåger inne på hans avdelning Nattviolen. Theo fick vara inne å leka idag tillsammans med 4 andra barn. De första 10min så va det bara att han stod bakom mina ben å höll ett stadigt grepp om min hand. När hans fröken kom fram med lite bilar å fråga ol han gillade bilar så släppge han handen lite försiktigt. Strax därefter sprang han runt å lekte i de olika rummen men hade alltid ett litet öga på mig så han inte trodde att jag hade försvunnit ☺
Jag satt på golvet å prata med Diana medan Theo undersökte alla grejer i de olika rummen. Till en början va allt Theos å ingen av de andra barnen fick låna t.ex. köks grejerna, men efter mycket om å men  ifrån mig så lät han även dom vara med. De åkte rutschkana (hade en liten inne), lekte med bilar, tågbanan, lego, pussla, käket å låtsades laga mat å massa annat.
Han hade ett stort leende hela tiden å man såg nyfikenheten i ögonen. Framåt 10.15 tiden va det dags att gå på toa med barnen (fler som pottränar), en snabbare samling å därefter lunch. Theo har aldrig varit kräsen när de gäller mat å de märktes även idag. Han åt 2 st portioner av couscous å kyckling curry gryta + rödbetor, pizza sallad, sockerärtor å majs👍
Efter lunchen va de dags att tacka för oss men när vi kommit ut på gården å skulle hämta vagnen så såg han gungorna å sprang direkt dit haha. Det tog 40min att ta honom därifrån å mormor hann komma till dagiset å möta upp oss.
 
Dagen fortsattes sedan med lite städning hemma medan Theo lekte med mormor, åkte å handla lite, koka upp Theos jeans då han hade spillt rödbetor på samt blåbär på hans pyjamaströja, vi försökte ta bort en rosbuske bland buskarna på baksidan men misslyckades så den står kvar på de dumma stället... Alexandra kom sedan över på 1tim massage innan de va dags att göra klart middagen å gå ner till spinningspasset med mamma. Va tänkt att vi skulle köra lite andra övningar mitt på dagen men så vart de inte. Blev lite mage innan vi gick hem från gymmet istället.
Kollade klart på Sverige-Brasilien matchen (damerna spela semi i OS-fotboll för er som inte följer OS). Efter ett straffdrama så vann tillslut Sverige med 4-3😁😁😁
Final i OS! Fan va stort! E inte så jätte intresserad av damfotboll egentligen men grymt starkt jobbat å ta sig till final!
 
Blev sen en sen dusch med hårtvätt. En äggsmörgås framför Arrow med älsklingen, innan vi kröp till kojs halv 12.. Lite senare än vi tänkt men va gör de 😍
Va inte den gladaste precis innan vi skulle gå😂
På g till spinningen
Grattis tjejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0