Fredag

Godkväll på er!
Hoppas ni har haft en toppen fredag. Det har ialla fall jag haft trots att sovmorgonen inte riktigt blev som den skulle. Hade önskat en sovmorgon utan störningar men icke då. Började med att mamma smsade vid 7 tiden. Svarade å somnade om. Kl. 7.45 ringde älsklingen å bad om en tjänst innan jag skulle till gymmet. Självklart kunde jag åka till tippen å slänga en hel del kartonger så han kunde städa bilen senare under em. Somnade om å vakna av att älsklingen smsade vid 8.20 å fråga om jag kunde köpa hem några öl när jag ändå va på stan. Struntade i att svara men 30min senare så vaknade jag åter igen av att han smsa "somna du om hjärtat? ;)" 😝 Asså seriöst haha. Jag svarade på de innan jag stängde av ljudet å vibrationen på mobilen å somnade om för 5:e gången haha. Vaknade av mig själv 3 ggr till innan jag kände att de va dags att ge sig. Klockan hade trots allt hunnit blivit 10.30 😊 
Gjorde i ordning lite matlådor till mig nu när nya försöket till ett hälsosammare liv är igång. Käkade lite lättare frukost som bestod av en choklad shake, 2 stekta ägg, 2 omega3 tabletter samt en kosttillskotts tablett. Blev att jag åkte till tippen lite snabbt innan de va dags att packa i ordning träningsväskan å byta om. Hann även sätta igång en tvättmaskin innan de va dags att gå. En promenad på 30min till gymmet, i 🌞-en , va en bra start på dagens träning.
Hann med 15min crosstrainer innan mamma kom, blev ytterligare 10min. Körde ett rygg- & triceps pass som gick väldigt bra å vi peppade varann genom hela passet💪👍 Sen va de dags att skynda till systemet å sen hem för att hinna mysa med skrutten innan de va dags för honom å sova. Trodde vi. Han va hur trött som helst, men vägra lägga sig i sängen så istället för en brottar kväll så fick han vara uppe tills han själv sa till. Han hjälpte till med maten (blev grillat istället för tacos) sa till flera gånger när han behövde gå till toaletten (kissade varje gång 😄👏), lekte med tågbanan tillsammans med mormor å morfar. När de hade åkt å vi käkat så la vi oss i soffan hela familjen å kollade på "Den goda dinosaurien". Theo låg helt stilla i soffan å följde med i hela filmen. När dinosaurien gjorde sig illa så sa Theo "pappa nej, titta, neej". Han tyckte inte om att dinosaurien skadade sig å gick direkt å hämta sin egen som han fått av älsklingen. Han kramade om den hårt å kollade vidare på filmen😍
Närmare 20- tiden så sa Theo "Theo sova" & gav älsklingen en kram å puss, tog tag i min hand å gick in på toan för att kvällskissa å borsta tänderna. Ville inte ha blöja så vi satte på den när han väl hade somnat (vill gärna få honom torr dagtid först då han alltid vaknar före oss å oftast kissar direkt då).
Otroligt mysigt att lägga sig bredvid honom å känna hans varma kropp mot sin. När han kryper upp så där tätt intill. De e såååå mysigt 😍 Svårt å fatta att han faktiskt är MIN, bara MIN å älsklingens ❤ Tack för att just jag fick bli din mamma, älskade skatt❤
 
Blev sen att jag hoppa in i duschen å tvätta håret då de inte blev direkt efter träningen. En mysig soffkväll framför Gossip Girl å en tallrik fruktsallad. Börjar bli rätt trött så lär inte bli så sent för mig ikväll.
I helgen väntas det kvällsjobb (16-23 båda dagarna), försöka bli klar med rabatten medan Theo hjälper sin pappa med målningen i torkrummet, på sön fyller svärfar år så de blir en trip till Gnesta för att gratta honom å premiär bada i det nya badhuset 😊👍
 
Nu blir de att fortsätta kolla på Gossip Girl innan de e dags att krypa till kojs med älsklingen. Hoppas ni får en fortsatt trevlig fredags kväll 😊
Taggad för träning👍💪
Bild från Öland 😍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0