Sjuk...

Igår vart de en bloggfri dag. Mådde iofs inte så jätte bra vilket ledde till en extrem trötthet å en svag kropp..
Gick å la mig kl.21 i lördags med 38 graders feber, vilket vore ett tecken på att man INTE ska jobba dagen efter. Men envis som jag är samt arbetsnarkoman, så åkte jag ändå till jobbet igår (feber hade stigit till 39 grader) efter att tagit en alvedon...
Timmarna gick å kallsvettningen börja komma rätt rejält trots att jag frös, lite smått illamående men inte alls som i lördags och allmänt seg å svag i kroppen.. Blev att kollegan fick ta de stora lasset även om jag av delaktig i allt. Kändes inge vidare.. Bet iaf ihop till kl.16 (skulle ha slutat 19) d de inte gick längre.. Sjukanmälde mig för de resterande 3 tim å även för morgon dagen (idag alltså). Fick en klapp på axeln då jag trots allt lyckades jobba så pass länge för att underlätta för jouren att hitta ny personal för dagen. Kändes skönt å få en eloge för de👍 Hela gårkväll så låg jag i soffan å vilade fram till kl.21 då jag bad älsklingem om en snabb massage innan jag kröp ner till kojs. Somnade på 5 röda kändes de som..
Ser helt utslagen ut...
 
I natt va väl inte den bästa egentligen då jag vakna säkert 4ggr av att de va alldeles blött i sängen. Jag va boven, men inte för att jag hade kissat på mig utan för att jag kallsvettades så mycket att hela min sida av sängen va blöt🙈 va inte läge å väcka älsklingen för att byta sängkläder mitt i natten 4 ggr så jag fick ligga i de haha. Blir å byta nu idag istället haha.
 
Lämnade Theo på dagis vid 7 trots att jag skulle vara hemma, bara för att han skulle komma in i gruppen och bli van med tiderna lite mer samt för att jag skulle få någon timme mer sömn. Theo kände sig inte riktigt villig att släppa mig men när han såg en tjej ifrån hans avdelning (de är på en annan avdelning kl.7 på morgonen) så gick de helt okej. Innan jag smet ut så såg jag att de börja leka med bilar🚗
Väl hemma så kikade jag in i nya torktummet för att se hur golvet blev. Har nämligen inte kikat in där på säkert 1v- jätte snyggt blir de!!!!
Kröp ner i sängen å här ligger jag fortfarande. Inte kunnat somna om dock men ändå skönt å bara ligga. Blir väl å försöka få i sig lite frukost snart å hoppa in i duschen så man känner sig lite fräschare + att håret behövs tvättas. Får se hur denna måndag kommer se ut för min del.
 
Hur ser eran måndag ut?😊 Berätta gärna
 
Från de ena till de andra men VET NI VA!? THEO HAR BÖRJAT SÄGA TILL NÄR HAN BEHÖVER GÅ PÅ TOALETTEN NU (både kissa å bajsa)!!😁 Igår hade han tydligen gått in på toaletten själv å dragit ner kalsongerna å kissat👍 Hur stolt blir man inte! Kan nästan säga att han e blöjfri helt nu på dagarna 😁 Vår "lilla" älskling e inte så liten heller å fort har de gått! Börja i somras å traggla på allvar med potträningen (har tragglat i omgångar men inte så jätte ofta) & nu 2 mån senare ca så säger han till själv 😍
Hur snyggt kommer de inte bli när allt e klart? Torktomlaren ska ut, tork stänger ska upp i taket, bänkskivor ska monteras upp så man får en förvaringsyta samt kunna ta hand om tvätten, hyllor ska upp & torkställningen som idag får stå i vardagsrummet ska hit ut👍 Jätte nöjd! Bra med en händig sambo här hemma 😍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0