Lucia firande

Ledig idag och lucia firande står på dagens schema!
När jag lämnade Theo på dagis runt halv 10 så skulle de precis träna inför Lucia firandet. Bra tajmning. Sa snabbt hejdå till skrutten innan jag gick hemåt igen.
Satte igång tvättmaskinen, plockade undan lite i hela huset och åkte iväg å handlade då kylskåpet ekade. Skulle bara handla de nödvändigaste men landade ändå på 1000kr ca haha.
 
Dagen fortsattes med tvättning, lite serie tittande, gjorde en sats knäck till å tog de allmänt lugnt. Vid 14.30 tiden gjorde jag i ordning mig för lucia firandet å begav mig till Theos dagis. Mötte upp mamma (som kom på sin lunch) å pappa där.
Så OTROLIGT fint luciatåg med alla söta barn, som dessutom hölls utomhus. Myclet varierat bland tomtar,pepparkaksgubbar, lucior, tärnor å någon va snögubbe 😍 alla va så söta❤
Theo vart helt till sig av alla föräldrar att han satt tyst å stilla hela ceremonin. Sjöng inget haha. De va samma sak förra året. Han sken upp när han såg sin mormor å morfar i publiken då jag inte hade sagt att de skulle komma.
Efteråt blev de glögg, lussekatt å pepparkakor, innnan vi begav oss hemåt. Morfar kom sedan förbi någon timme när han skjutsat mormor tillbaka till jobbet. Mys framför film hela kvällen då Theo inte riktigt va sig själv. Småvarm men ingen feber, växtvärken kom å han hade jätte ont å påbörjan av ögoninflammation tror vi då han va lite smågul/klibbig i ögonen.
Jätte jobbigt att se honom ha så ont när växtvärken höll i sig. Han grät, skrek å fick panik över smärtan. Bådr mitt å älsklingens föräldra hjärta gick sönder kändes de som💔 Stackarn! Inte så konstigt egentligen att växtvärken kommer nu tanke på i vilken racerfart han har vuxit. Han e ju lika lång som 4-5 åringarna på dagis å han e inte ens 3 !! Så sjukt lång!
Hela familjen kröp mer i vår säng vid halv 10 i försök att lugna ner skrutten. Jag masserade även hans ben med olja å de verkade hjälpa.
 
Ni som har barn, har ni varit med om drnna växtvärk än? I så fall i vilken ålder uppkom den hos era barn å va har ni för knep på att lindra den? Berätta gärna😊
 
Älskade skrutt😍
Mammas allt❤
Theo å mormor
Theo å morfar
Kärlek❤
Julfika utomhus efter att lucia firandet hade varit ute

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0