Avslöjandet om va jag mer såg fram emot denna vecka...

Minns ni att jag skrev en söndags lista i söndags, där jag bl.a skrev saker jag såg fram emot denna vecka? Att jag inte hade avslöjat den sista grejen utan skulle återkomma till den senare i veckan? Nu tänkte jag faktiskt berätta vad de va😇 De e nämnligen så att vi ska...
 
... UTÖKA FAMILJEN & THEO SKA BLI STOREBROR!!!!😁😍
 
Imorse kl.8.30 va det dags för ultraljud och hela familjen va på plats (+ min mamma som skulle passa Theo under undersökningen) på ultraljudsmottagningen. Blev lite småstressigt innan då älsklingen inte hitta sitt passerkort till jobbet å Theo va inte så sammarbetsvillig men hann precis på minuten till vår tid.
Både jag å älsklingen va jätte nervösa å spända inför denna undersökning. Jag mest för att jag e väldigt liten för att bara så här pass långt gången å omföderska, står kvar på inskrivningsvikten, osäker om jag har känt dessa små fladdrande rörelser eller om jag vara har inbillat mig att jag har gjort de å sen bara allmänt orolig ifall något skulle vara fel med fostret. Älsklingen va mest allmänt nervös å spänd om allting såg bra ut eller inte.
När barnmorskan började undersökningen så satte hon det här "munstycket" (eller va de nu heter haha) direkt på bebisens hjärta så vi såg hur fint det slog. Då tog älsklingen min hand direkt å log stort. Bebisen rörde massor på sig. Sparkade, vinkade, gapade, la händerna för ansiktet, snurrade runt (så barnmorskan fick försöka hitta t.ex njurarna på nytt) osv. Allting såg jätte fint ut å två otroligt stora lättnande suckar bröts ut i undersökningsrummet och nervositeten släppte helt. Älsklingen ville verkligen veta könet (spela ingen roll för mig) så barnmorskan tog reda på de. De va jätte tydligt då hon fick in en så bra bild å innan hon hann säga något sa jag "älskling, Theo får en LILLEBROR!!!"❤.
Barnmorskan bara nickade å log. Älsklingen hämtade in både Theo å mamma så de också fick de tillskottet.
När vi frågade Theo om va han trodde att han skulle få för något, en lillasyster eller lillebror så sa han direkt utan att tveka "en lillebror". Vi brast ut i skratt allihopa då Theo redan från start sa att han önskade sig en bror å de visades att han hade rätt haha. Han tyckte de va jätte fascinerande å se ultraljudsvideon när barnmorskan visade huvudet, hjärtat å lite andra strukturer😍❤
 
Med två (tre, min mammas också) lättare hjärtan så tackade vi för oss när allt va klart å vi fick 2 st bilder. Jag å älsklingen gav varann en lååång kram å massa pussar innan han blev tvungen å skynda sig till jobbet. Jag å mamma begav oss ner till stan. Jag skaffade en julklapp till min farfar å strosade runt i affärerna. Stannade på kebab house å käkade med Theo innan vi skynda oss till bussen då Mickis skulle komma förbi å mysa med Theo å ha lite tjejsnack, innan jag skulle till jobbet halv 3. Jätte mysigt att äntligen träffa henne igen å se hur hon leker med sin gudson. Hon längtar lika mycket efter bebisen som oss😍❤
 
Ofattbart att jag redan är i v.19 å att vi beräknas ha en till son hemma den 21 maj 2017😍 Vi längtar SÅÅÅÅÅ himla mycket att få utöka familjen å bara mysa massor. Obeskrivlig känsla❤
 
Ska återkomma i ett senare inlägg om hur första halvan av graviditeten har varit å om det har varit mågon skillnad från när jag väntade Theo. Håll utkik för mer uppdatering å mer bilder😁 nu lovar jag massor av bilder av magen å hur den växer!!!
Lite suddig bild men en överlycklig familj❤
Theo leker med sin gudmor😍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0