Återigen måndag

Skönt med långledigt. Har nu varit ledig lör-mån vilket har varit jätte skönt. Eller ah ledig har man väl inte riktigt varit. Det har varit fullt upp ändå med kalas fixande, införskaffat lite grejer till flytten och ordnat lite med adressändring, bestämt elavtal osv. Känns lite vuxet haha. Jag har ju aldrig varit så här delaktig förut då älsklingen har stått på de tidigare bostadsrätterna, men nu när vi köpte radhuset tillsammans så känns det extra bra att vara betydligt mer delaktig i besluten som ska göras :)
 
Passade på att checkade in på gymmet redan klockan 6.30 för att kunna hålla mamma sällskap innan hon började jobba kl.9. På träningsschemat idag stod det 10 min crosstrainer träning, bröst - och biceps samt 20 min cardio på löpband. Jag tyckte att de va ett helt okej pass tempomässigt men mamma som inte riktigt har kommit in i träningsrytm ännu, så hon va dödstrött + att hon kände av sin axel (som hon opererade för 1,5 år sedan ca).
Va färdig med träningen och duschandet till kl.9, då jag egentligen skulle ha börjat träna i vanliga fall på mina lediga dagar.Väldigt skönt att ha några fria timmar innan man skulle hämta skrutten på dagis halv .
Under dessa timmar hann jag bl.a göra:
 
* Tvätta klart en tvätt + sätta på en ny
* Äta frukost
* Små städa lite från i helgen
* Skicka iväg en beställning til från foreverliving, som jag hade glömt fylla i till den förra beställningen som jag fick hem i fredag
* Åka och hämta de nya tapeterna till radhuset
 
Sen vi kom hem från dagis så har Theo inte alls varit rolig... Skrikit och gnällt för minsta lilla... Snacka om att han är inne i sin 3-års trots redan trots att han "bara" är 2 år... Han har varit så här till och från i någon månad så ens tålamod är inte på topp just nu... I såna här lägen så är de inge roligt att vara förälder kan jag ju erkänna, men det tillhör föräldraskapet. Man kan inte ha dröm barn hela livet. Vi hade de i drygt 1,5 år men sen märkte Theo att han skulle testa mig och Micke hur kort eller långt stubin vi har...
Det är inte hela tiden så här, men de sista månaderna så har det varit allt oftare även om han är det bästa som har hänt oss och vi är överlyckliga att just HAN är våran son, så tröttnar man på allt gnäll å skrik som blir för minsta lilla... Tur att vi får sova om nätterna fortfarande! :)
 
Nu blir de att ge gnällspiken lite middag å få honom att sova, innan det står packning på min å älsklingens kvällsschema. Förhoppningsvis så hinner vi med en mysig stund framför tv´n också innan vi kryper tills kojs<3
 
Musklerna kommer sakta men säkert ! :D
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Varför lämnar du din son på dagis när du är ledig?

Svar: För att jag har ett så oregelbundet jobb att jag kan bli inringd när som helst på dagen, och då kom jag å dagis fran till att det undetlättar för dom om han går på dagis till 100% så meddelar jag när han ska vara ledig istället för att de ska bli så hattigt för dom, mig och framför allt Theo. Däremot så går han bara 4tim på dagis när jag är ledig istället för 9.5tim
Zandra Kjelledal

2016-02-29 @ 22:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0