Nytt till rahuset

Sitter här denna fredags kväll med ett glas citron vatten och lite gurka samt en dip, gjord på naturell kvarg och vitlök, och spanar på lite ny inredning till radhuset.
Det är så mycket som jag skulle vilja köpa nytt eller köpa till redan nu, men som vi kommer få vänta med att införskaffa då vi först och främst måste se hur mycket vi har att leva för nu när det blir betydligt högre kostnad generellt  i månaden.
 
Något som vi vet att vi måste köpa direkt är en ny frys som vi ska ha i vårt kallförråd eftersom den frys vi har i köket i dagsläget är alldeles för liten (kyl + frys är en enda stapel, kylen är två tredjedelar och frysen en tredjedel). Vi ser inte det som något negativt eftersom vi har så pass stort utrymme för ett kallförråd i garaget, och då kan man ta in frysvaror veckvis istället för att ha allt inne samtidigt och det bara tar plats.
 
Så småning om så blir det att vi måste köpa in ute möbler, både till framsidans altan (blir mer som en matgrupp) och baksidans relax del (typ en mys soffa och ett bord samt parasoll osv- bild finns nedan), kratta spade, gräsklippare, snöskyffel, blommor osv. Det är ju sånt som man inte har med sig från en lägenhet, så det blir en hel del nya situationer för oss, men det är självklart något som vi ser fram emot jätte mycket :)
 
Trots att det inte finns så jäte mycket att fixa invändigt så vill man göra det till vårat, så det blir att tapetsera om de flesta rummen och det finns alltid små justeringar som man vill göra.
Det blir samtidigt att möblera så gott det går med det vi har och därefter se vad det är som behövs handlas in.
Jag skulle t.ex. vilja ha nya blomkrukor eller rättare sagt blom ställningar (lite större som står på golvet- bild nedan), ett nytt vardagsrums bord, en matgrupp i vardagsrummet, lite tavlor  & ljusstakar samt hyllor uppsatta på väggarna, ny säng + madrass m.m.
Skulle jag få välja så skulle jag kunna byta ut allt, inte för att vi har fula eller utslitna möbler, utan mer för att det är roligt att införskaffa nytt nu när man köper nytt boende. Dock är det en ekonomisk fråga ^^
Så drömma om att byta ut allt får jag nog fortsätta med, sen kommer vi självklart kunna byta ut lite grejer titt som tätt när man har bott in sig :)
 
 
Nä men nu blir det för mig att krypa till kojs eftersom alarmet ringer om drygt 7 tim och det är återigen dags för min jobbarhelg... *suck*
Skrutten sover så sött i sin säng och älsklingen sitter i soffan nerbäddad i en varm filt och spelar PS4 med sina polare.
 
God natt på er och ha det så bra så hörs vi troligtvis mer imorgon!
Puss & kram
 
 
Skulle kunna tänka mig något liknande på vår altan på baksidan,
som svärföräldrarna har på sitt sommarställe - super mysigt 
 
 
 
 
 
 
Jätte fina vas ställningar som jag är galet sugen på att införskaffa!
Finns i två olika storlekar.
Hittas på lagerhaus.se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0