Kvällsmål framför hockey

 
Igår kväll frågade älsklingen om han fick gå på AIK-Tingseryd´s matchen på Hovet idag för att få lite egen tid och komma hemifrån lite. Eftersom jag tränar 4 kvällar / vecka och han tar hand om Theo under den tiden så fanns det bara ett svar på hans fråga + att han är ett stort AIK fan, och nu när de va serie final så förstår jag att han jätte gärna ville gå på matchen =)
Jag tycker att det är jätte kul att kolla på hockey själv men sen vi blev föräldrar så är det lite svårare att gå vi båda. Theo har hängt med på 3 matcher när han va liten (så pass liten att han satt i en bärsele) men det blev bara jobbigt, då han blev varm och började skrika vid få tillfällen. Man kunde inte riktigt koncentrera sig på matchen som man gärna hade velat.
Om något år så kommer vi kunna ta med honom på någon match (om han är intresserad förstås haha), för då har man koll på ett annat sätt än om han är 2 år som nu (är överallt och ingenstans haha).
 
Skrutten somnade för 1,5 tim sen. Jätte skönt för då får även jag lite egen tid framför tv´n och matchen. Gjorde mig lite varmt vanilj te (som är en stort favorit- allt med smaken vanlij älskar jag kan jag ju erkänna), lite gurka och naturell varg dip.
Sitter nu nerbäddad i en av våra zebra filtar och följer spänningen i matchen. För tillfället står det 2-2 med drygt 14 min kvar av matchen. Heja AIK!

Efter matchen blir det nog att krypa ner i sängen för att förkylningen förhoppningsvis ska försvinna. Imorgon blir det att vabba igen då Theo inte är helt frisk än + att jag själv känner mig helt sänkt fortfarande, så det passar ju bra.
 
Hoppas ni får en fortsatt trevlig onsdags kväll så hörs vi =)
Det ska som sagt bli mer uppdateringar, men kommentera gärna om ni har några önskemål eller om ni har lite frågor. Ska försöka svara på allt =)
Puss å kram på er.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0