Sista dagen på hemtjänsten på minst 4v

I söndags va det sista arbetspasset på hemtjänsten på minst 4v. Först 4v semester och därefter endast timanställd. Hade väldigt blandade känslor, både glada och sorgliga. Som jag nämt tidigare så ska det bli skönt att byta lite miljö samt slippa den här generella stressen som uppstår 95% av passen man jobbar. Tankar om "kommer all personal idag? Vilka brukare ska jag till idag? Hinner jag ta min lunch? Hinner jag sluta den tid jag ska?" osv. Den här stressen har påverkat mig lite både psykiskt och fysiskt. Varit trött om dagarna och kvällarna, har man inte fått någon lunch har en irritation tillkommit när man kommit hem, när man varit ledig så har man bara velat sova även om man har uppgifyer hemma som ska göras osv.
Men det känns sorgligt att tacka för mig pga att mina kollegor har varit lite som en extra familj. Har jobbat tillsammans med dom i 1.5 år så man har kommit varann väldigt nära. Alla skratt, små bråk, diskussioner, glädjetårar kommer saknas. Måste även erkänna att en del brukare kommer jag sakna.
Något som är positivt är att jag kommer vara kvar i systemet och jobba som timmis. Dock hur mycket extra det blir i månaden får vi se då jag ser mitt andra jobb som prio ett, men samtidigt så kommer jag inte sitta å vänta utan det som erbjuds först tar jag självklart först!😊
 
Hela söndagen var även den lugn och en skön avslutning på veckan. Kramade kollegorna hejdå även om jag kommer komma på besök på onsdag och säga hejdå till chefen och alla andra. Väl hemma så myste jag med lilla sjuklingen som fortfarande hade 38.5 graders feber och älsklingen 😊 Micke åkte och köpte en ny gräsklippare då han hade tröttnat på att använda våran "handjagare" eller va man nu kan kalla de haha. Han klippte gräset å va väldigt nöjd med köpet. Käkade grillat och hade en lugn kväll framför tv och EM finalen. Jag somnade i slutet av andra halvlek men vakna till när Portugal gjorde sitt 1-0 mål. Grattis Portugal till guldet!!
Söndagens lätta lunch
Grattis Portugal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0