En vecka hemma med vår lilla sjukling <3

Godkväll kära vänner!
 
Hur har eran vecka varit så här långt? :)
Våran har väl inte varit den bästa.. Sen vi lämnade Theo hos sin farmor i fredags så har han varit sjuk. Hans ögoninflammation började lite smått redan fre kväll men blev bara värre och värre för var dag. I söndags nr vi hämtade honom så va han ögon i stort sätt igen klistrade och man såg hur hans panik började stiga då han inte såg något. Förstår hans oro och obehag. Vet bara själv hur det är när man inte ser något... Han hade knappt fått i sig någon mat på hela helgen, vilket är väldigt olikt honom..
Vi fick tvätta hans ögon med ljummet vatten var och arannan minut kändes det som, å vi tyckte så synd om honom. Stannade bara kvar på en rätt så snabb middag innan vi begav oss hemåt med sjuklingen. Han somnade i bilen men vakna upp när vi parkerade bilen på uppfarten. Vi tog tempern på honom och gjorde i ordning honom för natten. Tempern visades vara 39.9 grader och vi fick på svart och vitt varför han inte va helt kry... Han fick en alvedon och lite vällng. Han hann nog inte ta många klunkar innan han somna för natten (tror inte att klockan va mer än 17). Då han mådde som han mådde så ville jag ha honom nära, så han fick sova vidare i soffan medan jag kollade på Gossip girl hela kvällen och älsklingen satt framför streamen (vart annars ;) )
Efter 40 min så tyckte jag att Theo va varmare trots att han fått alvedon så tog tempern igen. Då hade den stigit till 40.5 grader. Alvedonen hade antagligen inte gett verkan än men klart att ens oro steg lite. Baddade hans panna flera gånger & torkade hans ögon. Mammas hjärta gjorde väldigt ont och jag tror att jag inte är ensam om att känna så när ens barn är sjuka <3
Innan vi gick å la oss så tog vi tempern igen och då hade den gått ner till 39.4 grader, men då hade han ändå en alvedon i sig. Han fick ligga mellan oss denna natt så vi kunde hålla ett extra öga på honom.
 
Idag är det torsdag och Theo är fortfarande hemma från dagis... Febern höll bara i sig till mån em, men förkylningen tillkom istället. Ögonen har varat väldigt mycket fram tils igår kväll (ons) då jag hittade Theos ögondroppar & en salva från när han hade det förra gången (minst ett halvår sedan). Så har nu gett han det i ett dygn och idag har jag endast torkat hans ögon 3 ggr, vilket både känns skönt för mig och honom. Hans ögon är helt svullna efter ögoninflammationen och det syns verkligen att han har lidit.
Matlusten och energin började komma tillbaka igår också vilket även det känns skönt :)
Vi har sagt det att han får vara hemma hela denna vecka för att verkligen orka komma tillbaka nästa vecka och slippa bli sjuk igen på en gång. Jag har räknat ut att han har varit sjuk 1gång/mån och då fått vara hemma 2-3 dagar / gång.. Tyvärr så är det jag som har fått tagit vabben då vi tappat väldigt mycket ekonomiskt sätt om älsklingen skulle vara hemma, men samtidigt så känner jag att jag personligen tappar massor på att vara hemma då jag ser hur pass dålig min lön blir när jag varit hemma (och det tar hårt kan jag ju erkänna, för jag vill knappt be älsklingen om 20 kr även om vi är en familj och har på ett sätt gemensam ekonomi men ändå inte om ni förstår)... Nästa gång lär han få ta vabben å jag kan känna att jag gör någon mer nytta ekonomiskt sätt ;)
Älskar dock att vara hemma med skrutten och bara mysa med honom samt att han är mer värd än va ens lön är, men klart att plånboken svider ändå tanke på att alla räkningar och huslånet ska betalas varje månad<3
 
Nu när Theo i stort sätt är frisk så ser vi fram emot en helg tillsammans med Anna och Linus samt deras underbara pojkar Olle och Nils. Altid är det något som kommer emellan när vi bokat in något och vi var rädda även denna gång att Theos sjuktillstånd skulle komma emellan, men som det ser nu så lär han bli frisk till dess nu när han även får vara hemma imorgon :)
Ska bli så mysigt och otroligt roligt ! Längtar massor och det vet jag att även mina grabbar gör <3
En bild från i söndags kväll... Vi har aldrig sett skrutten så här förstörd ut förut <3
Han ser så liten ut när han är sjuk <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0