Dag 2 på flytt kaoset

Godmorgon världen !
Gick upp med tuppen idag också för att jag skulle skjutsa båda mina killar till dagis respektive jobb damt hibna träna innan de va dags att sätta igång med flytten igen. Dock så har den här dumma förkylningen kommit tillbaka så träningen fick jag hoppa. Blev att jag åkte hem igen för att fortsätta packa ner grejerna. Känns som om att det aldrig minskas... Det lär minskas rätt så fort när alla stora möbler som soffan, sängen, köksbordet m stolar å sånt flyttas, vilket vi räknar med att hinna göra på fredag 👍
 
Jag har precis satt på en tvätt å sitter nu vid köksbordet å käkar färska blåbär å jordgubbar med mjölk till frukost - mums😍 är för tidigt för mig att äta "riktig" frukost så tänkte börja med detta å sen framåt 10 käka lite havregrynsgröt m färska blåbär å ett ägg så jag håller mig fram till lunchen. Måste sen börja packa ner alla skafferi varor å köra dom till huset.
 
Har lite grejer å göra medan älsklingen jobbar, men känns bara kul när man ser att huset blir mer å mer färdigt☺
Älsklingen, svärfar å pappa rev tapeter för fullt igår, hann även skruva upp gipsskivor i kontors-/ spel-/ gästeummet (ett å samma rum) samt spackla inför dagens slipning av väggarna innan de e dags för tapetsering imorgon ☺
Själv så har man fått alla köksgrejer på plas förutom skafferivarorna å köksbordet m stolar förstås. Så kölet e nästan hela klart. Ska flytta badrums grejerna idag så även dom 2 blir färdiga. Det sköna är att allt är totalt renoverat så vi inte behöver göra om varken köket, någon av toaletterna, Theos rum, vardagsrummet eller i hallen. Hade egentligen inte behövt göra något i de andra rummen heller men de e klart man vill ha sina egna tapeter å sin egen stil på det hela när man ändå ska bo här i flera år 😊
 
Nä nu blir de att fortsätta packa. Hinner nog med lite bloggande emellan åt.
Ha en fortsatt trevlig tisdags morgon nu😍
 
Här kommer de lite bilder från hur de såg ut innan vi börja med rivningen av tapeterna (dom mörka fontapeterna e borta nu). Tyvärr lite för mörka bilder men får duga just nu 👍
Fler bilder kommer så småning om under flyttens gång så håll utskik😊
Vardagsrummet
Hallen
Vårat rum
En del av stora badrummet.
Andra delen på stora badrummet
Lilla badrummet
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0