Theos reaktion på flytten

Hela tisdagen fixa å trixa jag både i lägenheten och i kedjehuset med att packa ner, flytta grejer å packa upp grejer. Skulle samtidigt hämta mina killar 15.15 respektive 15.30 å sen åka till lägenheten för att plocka ännu mer och köra det till huset.
 
Vi har länge tänkt att Theo inte skulle ha någon speciell reaktion angående flytten just för att han inte e så gammal egentligen å för att han trivs vart vi än e men där hade vi fel.
Han såg ut som ett STORT frågetecken å helt vilsen. Han förstod att de va något inte stämde då alla saker låg på fel ställen (i kartonger å inte på hyllorna osv).
Han blev helt förtvivlad å börja gråta. Börja packa upp grejerna igen å samtidigt som han grät så peka han på ställerna där allt hade stått så sa han "ne mama da" (nej mamma där) "ne papa da" (nej pappa där). Han slängde sig på golvet och va helt förtvivlad. Drog i oss när vi försökte bära ut kartongerna till hissen och va helt förstörd. Stackarn❤
 
När Micke å min pappa börja bära grejerna till bilen så trodde nog Theo att de va Micke som skulle flytta för då blev han ännu mer förtvivlad igen å sprang efter honom, grät å skrek mellan alla tårar "papa ne" "papa ne" (nej pappa, nej pappa) å klamrade sig fast i hans ben. Vi båda försökte prata med honom å förklara att vi skulle flytta till ett annat hus. Både Theo, mamma å pappa. Allihopa tillsammans. Men det förstod han inte riktigt. Fick krama om honom ordentligt å ge honom all kärlek jag kunde för han skulle lugna sig.
De va otroligt jobbigt att se honom så. Vi vet att han förstår väldigt mycket å e väldigt medveten samt tidig i sin utveckling MEN SÅ HÄR mycket trodde vi inte att han skulle reagera😔 gjorde jätte ont i mitt mamma hjärta❤❤
 
När vi väl kom till huset å Theo såg frågande ut igen och gick lite försiktigt till ytterdörren med sin hand i min. Vi öppnade dörren tillsammans å när vi kom in i hallen så måste han ha känt igen sig lite sen vi va där för att mäta inför tapetköpet. Han sprang direkt in i det rummet som vi tänkt till honom å sa glatt "mama da" & "tut tut" å peka sin Bobby Car som jag hade tagit dit samt hand lilla fåtölj.
Att se hans underbara leende fick mitt hjärta att smälta❤
 
När allt vi hade ställt in i bilen hade kommit in i huset så satte jag igång med att ställa alla skafferivaror på plats. Micke åkte iväg för att köpa något som saknades medan pappa började med tapetseringen i vårat sovrum. Theo hjälpte mig med att tömma korgarna utan bekymmer och i mellanåt så sprang vi in i hans rum å lekte. 
Väldigt skönt att få allt i köket på plats. Nu är det bara matgruppen som saknas sen är köket helt klart. Någon hylla kanske ska upp men annars så.
Jag ställde även i ordning i badrummet så det är klart!😄
 
Jag badade även i badkaret med Theo för att han skulle underhålla sig lite till å inte störa Micke, pappa å svärfar i deras arbete.
Gud så kul skrutten tyckte de va! Han hoppa å plaska som aldrig förr å de låg nog lika mycket vatten på golvet som i badkaret haha. Jag såg ut som en 🐼 i ansikte då jag inte hade tagit bort sminket men de va de värt när man såg hur glad sonen va.
 
När vi skulle åka därifrån vägra han följa med till en början då han ville fortsätta leka i sitt rum, men med mycket om å men så fick älsklingen tillslut med honom. Otroligt skönt att han ändå vänjer sig så fort med nya miljöer 😊
Hela familjen somnade som 3 knubbade sälar direkt när vi kom hem. Inte så konstigt när man vart vaken den kl.5 å jobbet hela dagen/kvällen.
Samla ny energi så man har ork till resten av veckan!
Så här kan man också äta när man inte har matgruppen på plats i huset än haha❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0