40.2 graders feber

I onsdags em (halv 2) ringde Theos förskola och meddelade att han va jätte varm, vägrat äta vare sog frukost eller lunch, varit ledsen hela dagen & inte varit sig själv... Theo är den kille som jämt är glad å sprallig, leker med allt och alla, bråkar väldigt sällan med någon samt äter för 3 personer (man kan nästan tro det ialla fall). Idag hade han inte alls varit den här killen utan bara suttit i soffan och gråtit samt puttat bort allt som har med mat å göra. DÅ är han sjuk.. 😔
 
Jag tog ut komp den sista timmen för att snabbt skynda mig till min älskling. De hade lyckats få i han en skorpa till mellis samt lite mjölk men inget annat på hela dagen. Han va jätte varm & ville bli buren hela tiden.
Åkte förbi Ica på vägen hem för att köpa honom en glass som han alltid får när han är sjuk. Det har blivit en trend & vi anser att så länge han får i sig något så är det bra, men sen e de ju självklart att han inte bara ska leva på glass.
Tog tempern som visade 38.9 grader & tog det väldigt lugnt i soffan framför tv'n fram till att älsklingen kom hem. Theo hade inte somnat men det va nära flera gånger. Han piggnade till efter att han fått i sig en alvedon samt att hans pappa kom hem. Det har blivit en favorit sysselsättning på eftermiddagarna & all tid med Micke, att bygga lego med pappa😊
Själv började man med maten & när klockan hade närmat sig halv 6 och det va dags att äta så hade skrutten somnat helt utslagen i sin pappas famn- så söööööt 😍 Framåt kvällen när vi skulle sova så tog vi tempern igen å gav vi Theo en till alvedon då han hade fått 39.5 graders feber... Han fick ligga mellan oss för att vi skulle kunna sova någorlunda bra❤
Sjuklingen 😍
 
I torsdags va jag hemma med sjuklingen. Han vakna till när Micke skulle till jobbet så jag tog tempern (39.3), gav han alvedon, ren blöja samt gjorde i ordning välling så han kunde somna om. Han vakna vid 8 å ville ha mer välling. Tanke på att de bara hade gått 2 tim så fick han bara lite men de räckte för att han skulle somna om igen. Jag vakna 2 ggr därefter trots att skrutten inte hade gjort det. Jag hade fått en konstig känsla att de va något fel men när jag röck till å snabbt fäste blicken på skrutten så såg jag att han låg där å sov hur sött som helst. Han vakna inte förrän 11. Blev en riktig sovmorgon för oss ☺
Blev en väldigt lugn dag med massa mys😍  en hel del tv tittande men också en del läsning i Theos böcker samt lego byggande.
Älsklingen kom hem som vanligt innan 16 tiden. Åkte å köpte pizza då han va vrålhungrig å inte orka vänta på att jag skulle bli klar med maten. Strax därpå kom min mamma förbi för att passa sjuklingen medan jag å älsklingen skulle engagera oss i vårstädningen på området. Vi skoja å sa de att "nu sänkte vi nog medel åldern massor" då det är mest pensionärer som bor på detta område. Några barn familjer men med barn som är 7 år å uppåt. Mycket trevligt att få prata lite med grannarna från de andra gatorna (de va bara vi som kom från våran gata), som man annars inte har stött på☺
Skrutten sov när vi kom hem så de blev ytterligare en lugn kväll för oss framför ps4 för älsklingen å tv' n för mig innan de va dags att krypa ner å sova. 
 
 
Igår (fredag) va de dags för jobb mellan kl.8-16. Rätt skönt att avsluta en arbetsvecka med ett lugnt pass å inte bara massa stress.
Väl hemma så hade Theos feber pendlat mellan 38.5-40.2 graders feber hela dagen. Lider med honom😔
Framåt kvällen så vart det som vanligt ps4 för älsklingen å let's dance finalen för mig. Theo hade somnat kl.18 men vakna runt 21.30 tiden å vägra somna förrän vi la oss halv 12... 
Klart att de e mysigt att ha honom mellan oss men man sover inge bra + att de blir som en kamin i hela sovrummet vilket inte är skönt.
Snälla mammas skatt bli frisk 😍
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0