Dop + småplock hemma

God eftermiddag !
Ny vecka. Nya utmaningar. Nya upplevelser.
 
Jag tänkte börja med att säga OTROLIGT FINT DOP för min fina kusin Aron i lördags!! Vi kom ner så pass tidigt på em (dopet va inte förrän kl.16) att vi hann mysa med honom massor innan vi skulle bege oss till kyrkan.
Han hade blivit så stor å stadig. Nu hade han lärt sig att sitta helt själv, skratta som aldrig förr å va med hur mycket som helst!
Theo va så himla underbar å försiktig med Aron å ropade hela tiden på honom (eller ah han ropa bebis) & ville t.o.m. hålla honom självmant när han satt i soffan bredvid oss andra. Mitt mamma hjärta smälte 😍 Har sagt det förut å kommer säga det fler gånger: Theo kommer blir världens bästa storebror en dag i framtiden! När man ser honom med bebisar å hur han tar hand om dom på bästa sätt, så försiktigt men ändå med massa kärlek (kramar, pussar, ger nappen om det behövs samt flaska å annat) så är det knappt att man kan hålla en tår borta❤
 
När vi väl hade kommit till kyrkan å cermonin börja så satt Theo helt tyst. Han va väldigt fascinerad över både själva kyrkan å Aron samt att han älskar all typ av musik. Nora (Arons storasyster- min bonuskusin) sjöng, Ida (hans andra storasyster-min kusin) läste en dikt & min morfar (Arons farfar) läste en förbön. Jätte fint!! Aron döptes i en sk. Masdräkt (folkdräkt liknande klädsel- UR SÖT!!!😍)
Efteråt så åkte vi allihopa tillbaka hem till deras hus då det bjöds både på tipspromenad om Aron, mat & fika samt MASSA Aron mys för min del. Bebis sugen gånger 1000 kan jag ju säga, & jag tror att älsklingen är lite sugen också efter att han mer än gärna ville hålla honom å hade lite glittrande ögon när han höll/ lekte med Aron 😍
Nej jag är inte gravid men JAG LÄNGTAR till den dagen!! ❤
 
Framåt 20 tiden så tackade vi för oss & begav oss hemåt. Lämnade kvar Theo då han skulle åka men mina föräldrar hem men tog med oss brorsan då han skulle sova hos oss en natt till. Lyssnade på Eurovision hela vägen hem. Väl hemma så fortsatte tittandet med lite chips å gårdagens godis👍 Vart en hel del mys innan det va dags för John Blund att ta över.
 
Theo lekte för fullt med lilla Aron
Både jag å älsklingen passa på mysa massor ❤
Aron i sin masdräkt i kyrkan😍
Kusin bild
Älskar denna bild! 😍
Hur söt får man vara?!❤
En vacker dag kanske vi sitter här med 2 små 😍
 
Söndag
Konstigt nog så kunde ingen av oss sova längre än till halv 9-9 trots att skrutten inte va hemma och höll stämningen uppe. Käkade lite pannkaks frukost innan grabbarna satte sig å spela ps4 HELA dagen. Då mena jag verkligen HELA dagen. Fick slita dom därifrån när lunchen stod på bordet haha. Själv gick man å små plocka i hemmet. Främst i det "lilla" rummet som så småning om ska bli ett barnrum i framtiden. Men tills dess så ska det vara mitt spa/massage rum så jag kan stå i fred å massera de som kommer på besök med lite lugn musik och tända ljus är det tänkt💆👍
Ser fram emot att få det helt klart! Nu är allt bort plockat ialla fall så det är bara att sätta igång egentligen 😊
 
Framåt kvällen så kom mina föräldrar med skrutten. Han hade somnat så de va bara att bära in honom till sin säng. Vi satt å prata en stund innan de va dags för dom att åka å vi gå och lägga oss. Somnade som 2 knubbade sälar i varandras famn ❤
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0