Sjukstuga här hemma

Trots dålig uppatering så är jag glad att så många har tittat in :)
Denna vecka så har det blivit vabbande både måndag och idag, fredag, då jag skulle ha jobbat tanke på att Theo har varit sjuk. Skönt att jag va ledig tis-tors så jag inte tappade alltför många dagar.
Det har blivit tidiga mornar men dagarna har i stort sätt ut på samma sätt = softat i soffan framför olika disney filmer. Theo har matvägrat varje dag (även välling) så har blivit tvungen å gett honom vätskeersättning då inte ens saft har gott ner.. :(  Lider med honom!
 
Igår va Theo fortfarande inte helt 100 vilket ledde till dagens vabb. De senaste 3 nätterna så har älsklingen legat i Theos stora säng (1,2m) för att få ordentligt med sömn tanke på att de e han som ska upp å jobba. Theo har då tagit över älsklingens sida av sängen. Jätte mysigt självklart, men måste säga att jag saknar att ha älsklingen vid min sida även om nätterna å att de faktiskt har känts väldigt konstigt å kramat/pussat varann godnatt utanför sovrummen å sen gått åt varsitt håll haha. Han har tydligen sovit som en gud om nätterna så han skoja igår kväll å sa att han skulle byta säng helt å hållet. "Kul att du hellre ligger själv än att ligga bredvid din sambo" skoja jag tillbaka å låtsades bli sur/ledsen (gick in till vårat sovrum). Han fick nog lite dåligt samvete (vet inte om han förstod att jag skoja) å kom in å gav mig en lång kram å sa att han älska mig med hela sitt hjärta å hoppades på att visste/kände de. Hur kan man inte älska denna kille!!! Han å Theo e mitt allt å jag älskar dom med hela mitt hjärta å så pass mycket mer <3
 
Jag hade jätte svårt å somna igår, ingen aning om varför men låg nog vaken till långt efter midnatt även om vi sa godnatt vid halv 11 någonting. Skrev en lapp till älsklingen å satte upp den på badrumsspegeln, där jag visste att han skulle se den. Skrev lite hur mycket jag älskar honom å hur mycket han verkligen betyder för både mig å vår son. Vi är rätt så bra på att säga va vi känner för varann å visa våra känslor men dessa små lappar som skrivs elelr dessa söta sms när man minst anar de, känns extra fint å få.
Jag vaknade i morse av att älsklingen hade skickat ett sms där han skrev "Älskar å vakna upp å läsa dina fina lappar. Super bra start på dan! Älskar dig över hela mitt hjärta!<3". Jag kanske gjorde hans dag ed min lapp, men han gjorde min dag med hans sms. Å att se att Theo ligga bredvid mig, vaken men helt inne med att leka med sin snuttis gjorde de att hea morgonen blev perfekt!
 
Denna dag gjorde vi lite mer än tidigare i veckan. Theo va piggare, hade bättre mataptik, orkade å ville hjälpa till med både tvätten å plocka undan i köket. Kändes jätte skönt. Dagen gick fort å vi fick besök av mamma på em. Hon hade varit på begravning så hon behövde få lite kärlek från sitt barnbarn.
Älsklingen kom hem i 20 min innan jag blev tvungen att skjutsa ner honom till sitt gamla jobb då de skulle iväg med jobbet på "Stjärnklart". En typ av konsert med Molly Sandén, Martin Stenmarck, Jill Jonsson, Ola Salo och Henrik Schyffert. Jätte häftigt men hade gärna haft honom hemma nu när de e fredag å vi knappt sett varann denna vecka (jag har somnat tidigt i soffan, sover i olika sängar å rum, han åker å jobbar samt sitter vid datorn efter middagen till han ska sova). Tur att jag e ledig denna helg så vi kan umgås hela familjen. Saknar de <3
Hoppas dock att han har de väldigt trevligt (inte allt för trevligt så han glömmer bort mig/oss här hemma haha), och kommer ihåg tiden samt tar de lugn å inte kommer hem dyngrak (väldigt lätt hänt när han e ute med jobbet tyvärr...). Blir inge rolig lördag annars..
 
För tillfället så sitter jag i soffan med en sovandes Theo bredvid mig. Idol på tv´n och tänkte slänga iväg detta inlägg. Blev lite längre än jag tänkt men men. Vi lyxade till middagen med pizza och lite chips å dip därefter. De tog inte alls många sekunder efter pizzan innan skrutten sov. Såååå söööööt <3 Blev en ensam kväll även denna fredag haha. Förhoppningsvis så är älsklingen hemma om drygt 2 tim å jag fortfarande vaken så vi hinner säga hej idag af :)
Hur har eran vecka sett ut? Har ni några helg planer att se fram emot? :)
En liten Theo när han va runt 1 år om jag inte minns helt fel<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0