SNÖÖÖÖÖ❄

Godkväll på er kära läsare!
Hoppas ni har haft en bra avslutning på denna vecka. Det har vi trots kylan som ändå har kommit rätt snabbt. Redan tidigare i veckan kom de första snöflingorna här hemma men i morse låg snön verkligen så fint å täckte både vägarna å taken. Träden va så fina, å solen tittade fram lite under dagen.
Vaknade denna söndag kl.8 av en röst som lät överlycklig "Mamma, pappa titta SNÖÖÖ!!!". När jag då klev upp så såg jag Theo nästan skutta framför vardagsrums fönstrerna med ett stort leende i endast blöja. Asså mitt hjärta smälte när jag såg hans glädje😍 Gjorde i ordning en flaska välling å kröp ner en stund igen innan min pappa kom på besök vid 10 tiden. Blev frukost ihop å lite småprat innan de stora grabbarna bytte om till lite varmare kläder å gick ut för att byta till vinterdäck på våran bil (jag vägrar åka i detta väder utan). Även jag å Theo satte på oss varmare kläder topp till tå å gick ut. Han börja leka direkt i snön å de bara sken av honom.
Vi gjorde snöbollar i flera omgångar som han sedan kastade på pappa å morfar medan de jobba. Försökte med en snöängel men han förstod inte riktigt hur han skulle göra så han gav snabbt upp haha. Drog till lekparken istället där han lekte för fullt. Åkte rutschkana, gunga, gjorde snöbollar även där å åkte ännu mer rutschkana. Snöbollsgörandet fortsatte hemma å ännu mer snöbollskrig blev de när pappa å morfar va klara med däckbytet å förflyttningen av våra utemöbler på baksidan 😊
Så otroligt mysigt att se den här glädjen som va bland alla. Massa kärlek❤
 
Bilderna säger allt😍
 
 
Mitt i prick av Theo😂
 
 
 
Osminkad för en gångs skull😂
Alla skulle hoppa på snöbollarna som låg på marken haha
 
Annars har dagen varit väldigt lugn. Pappa å älsklingen satte upp de nya hyllorna i köket. Mycket lek å bus med Theo. Även om det bara är morfar som gäller när han e hos oss så är det grymt mysigt å se kärleken mellan dom.
Fick även frågan om jag kunde rycka in å jobba natten istället för kvällen vilket jag självklart kunde. Vi löste lämningen av skrutten imorgon då älsklingen börjar så pass tidigt å kände att han inte kunde komma sent vilket han i värsta fall fick göra om de inte gick att lösa. Tur att mina mamma börjar lite senare imorgon å sa att hon gärna lämnade honom så vi båda kunde jobba fullt.
 
När skrutten hade åkt så skickade älsklingen mig i säng då jag såg extremt trött yt + att jag skulle orka sitta vaken hela natten. Dock blev de bara 2tim sömn ändå då jag har jätte svårt att somna på beställning eller va man nu kan säga. Alltid något iaf. Älsklingen hade besällt hem mat men de tog mycket längre tid än han trott så jag fick ta med mig pizzan till jobbet å käka där.
 
En mycket lugn kväll å jag hoppas natten blir detsamma. Känner mig piggare än jag trodde att jag skulle göra men de kan ju ändras allt eftersom. Förhoppningsvis så har jag lättare att somna imorgon när jag kommer hem vid halv 9 än jag hade tidigare👍
 
Hoppas nu kan sova gott i natt😴
Nya hyllorna👍
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0