Personlig budget

Vad lägger du dina pengar på under en månad?

Den största delen av lönen går till husets lån, närmare sagt en tredjedel ca. Sen är det mat som står härnäst på listan på rätt så höga månadskostnader (mellan 3000-5000/mån beroende på om det behövs köpas frysvaror eller ej). Sen så är det "småsaker" som måste betalas som dagisavgiften, Theos å min försäkring, mobilen, a-kassan, överföringar till mitt å älsklingens 2 gemensamma konton m.m.

Hur gör du för att tjäna/spara pengar?

För att tjäna pengar så jobbar jag både hos "X" och lite extra som massör hemma någon gång i månaden. Har tänkt å ta tag i att skriva på som timmis på hemtjänsten  som de va tänkt redan när jag sluta men det har inte blivit av än. Bör ta tag i de trots att de inte lär bli speciellt ofta som jag kommer jobba där. Jobbar nästan hellre extra hos "X".

För att spara pengar så lägger jag undan lite direkt när lönen trillar in på kontot (varierar från 500kr- 2000kr beroende på hur lönen ser ut) för att få undan lite direkt. Färefter så ser jag va jag har kvar att leva för när alla överföringar är gjorda. Sen försöker jag å tänka snålt å inte köpa så mycket onödigt. Självklart så ska man få unna sig men det behövs inte 7 dagar i veckan. Sen det jag får in för varje massage jobb läggs undan direkt👍

Vilka onödiga köp har du gjort senaste månaden?

Oj... Vet inte om jag har köpt så mycket utöver de vanliga kostnaderna. Men en hel del sötsaker har det blivit sista delen så de har väl varit väldigt onödigt (men gott haha). Även lite av de jag köpte på Ikea i tisdags va väl inga "måste ha" grejer egentligen- som t.ex. mer ljus, ljusstakar, förvaringsbackar som jag har mjölet å sockret i å lite sånt.

Blev en del onödigt ändå haha. Blir mer än man tror när man rabblar upp de på detta sätt. Lätt hänt haha.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0