Söndagens to do list

Även om det inte blev någon fika med Sophie idag så hanns det med mycket annat. Jag kände mig lite som en hemma fru:
 
- 2 st tvättmaskiner hann bli klara + en torktumling
 
- Dammsuga å moppa golvet samt plockat undan allt som legat på golvet, bl.a alla Theos leksaker som.legat både i vardagsrummet, vårt sovrum samt hans eget.
 
- igenom å rensa frysen i torkrummet. Skrev även upp vad som fanns så man vet till den dagen då de e dags att fylla på igen. Markerade även varje låda med en lapp där de stod "kött", "bröd", "matlådor" & "allt i allo" på så man har lite mer koll.
Trots att vi käkar hur mycket mat som.helst så.känns de inte som om att det minskar något i frysen. Vi har inte köpt kött, fisk, korv, köttfärs, pålägg (skinka, prickikorv å leverpastej) & massa andra frysvaror på jag vet inte hur länge. De måste vara minst 4mån sen då vi va på Martin Olsson med min pappa. Å nästa storhandling behövs de inte heller👍
 
Lagat lunch (inte så jätte avanserat - korv med bröd men måste göras 😝)
 
Lagat middagen klar till älsklingen å Theo innan jag skulle iväg till jobbet trots att klockan bara va 15 å jag inte skulle ha någon matlåda.
 
Bäddat rent både i vår säng å Theos.
 
- Förberett älsklingens frukost med stekt ägg till imorgon så han slipper göra det kl.4.45 när han ska iväg å träna
 
Påbörjat en inköpslista tills det är dags att handla nästa gång. Känner att jag måste börja skriva upp sakerna direkt när jag märker att de e slut eller börjar ta slut. Kommer annars aldrig ihåg det den dag då inköpet ska ske.
 
Startat och plockat ut diskmaskinen
 
Tagit kort på mina skolböcker.från när jag plugga på naprapathögskolan. Då jag ska lägga ut å sälja dom. Många av böckerna är oanvända å de sol är använda ser sprillansnya ut ändå, tanke på att man endast använde varje bok i 3-4v. Tänkte försöka hinna lägga ut annonserna en dag då jag är ledig så de blir gjort.
 
Busat med skrutten
 
Jadu, allt detta hann jag med innan jag blev tvungen att bege mig till jobbet halv 4. Vissa punkter sköter sig själva en tid å andra e lite mindre men de e fortfarande saker som ska göras👍 Älsklingen satt framför datorn i säkert 5tim å underhöll sig där (vilket han fick tillåtelse till idag då han får ha hand om skrutten, hand om all disk å ta hand om sista tvätten då jag åkt till jobbet😉).
Skönt å fått allt de där gjort. Dagen gick väldigt fort då.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0