Full fart denna fredag

Precis som rubriken lyder så har det varit full fart denna "lediga" fredag!
 
Upp runt 7.30 tiden för att äta lite frukost. Min mamma kom på besök även denna dagen för att hjälpa mig med en del i lillebrors rum så de kan bli någorlunda färdigt nu när dagarna minskas med en ruskig fart (30 dagar kvar). Vi började med att ställa upp alla skor som Theo haft under sina 3 år å uppyäckte att hand fötter har vuxit enormt sen han föddes!! Han har stl 28-29 idag å som jag har uppfattat det så är de rätt stort för en 3-åring (behöver självklart inte vara så men den uppfattningen har jag som sagt fått när man pratar med andra mammor)🙈
Vi lämnade Theo på dagis i samband med att vi skulle ner på stan för att inhandla en ny skötväska till lillebror å därefter till barnmorskan kl.10.30 (ett eget inlägg om de senare). För att spara lite tid så gick vi förbi Roxy grillen å köpte oss en varsin kebab med bröd som vi käkade på vägen till bilen.
Väl hemma så började vi med att göra rent de skor som behövdes, torka dom för att sedan lägga dom i en plast låda. Vi vakumpaketerade Theos gamla ytterplagg i storleksordning så även den kartongen försvann ur lillebrors rum. Vakumförpackningarna staplade vi i tvättstugan där alla Theos gamla kläder va uppstaplade.
Vi dammsög å småplockade lite. Flyttade på byrån till sin rätta plats.
Medan mamma hämtade skrutten på dagis vid 14 tiden så ringde jag min arbetsgivare för att meddela att jag blev nekad graviditetspenning å hur vi i så fall skulle lösa mina 2 sista veckor innan BF. Hon skulle återkomma på måndag👍
 
När skrutten kom hem så hade skorna som vi tvättat torkat så vi storlekssorterade dom i platsbyttor å ställde även ut dom i tvättstugan.
Theo hjälpte oss med att montera ihop lillebrors vägghylla som vi ställde på en pall i rätt höjd på väggen. Mamma hade köpt igår på min begäran, 2 st förvaringsskorgar med söta motiv på (som man kan ha leksaker i) som vi la över lillebrors leksaker å gossedjur i. Vi markerade även ut vart vimplarna skulle sitta på väggen över hyllan samt vart en tavla skulle sitta. Ställde även in bokhyllan som Theo och lillebror fått i det lilla rummet. Theo reagerade direkt att den inte skulle stå där men gjorde ingen större deal om de efter en stund. De kändes mer okej att den stod där när jag förklarade att Theo skulle få låna "lillebrors" myspöl å att han kunde sitta där inne å läsa böckerna istället för att behöva gå ut från rummet. Sen får vi se om bokhyllan ska stå där eller inte☺
Mamma hade även igår tvättat upp vaggpåslakandet, kuddfodralet och en del till liggdelen på vagnen som vi satte på plats.
 
Hela plötsligt va kl.16.40 och mamma blev tvungen att åka å hämta min pappa å lillebror. Då fick hon världens sämsta samvete eftersom Theo helt plötsligt sa med en ledsen ton: "Mormor inte åka hem nu. Mormor har glömt å leka med Theo. Bara hjälpt mamma!"
Även om Theo nu har hjälpt till så fick jag väldigt dåligt samvete också men som tur va så kunde hans mormor komma tillbaka med morfar å morbror efter att hon hämtat dom från respektive jobb. Ett stort leende spred sig i hela Theos ansikte😍
 
Älsklingen kom hem med middag vid 17.30 tiden så vi slängde i oss det innan han å min pappa hade fått i uppgift att sätta fast hyllan i väggen, sätta upp vimplarna samt tavlan. Theo lekte för fullt med sin morbror å hade helt glömt bort sin mormor haha.
Innan de blev tvungna att bege sig hemåt så gjorde jag å mamma i ordning hyllan med att fylla den med de jag har köpt på mig under graviditetens förlopp.
HELA rummet blev så himla FINT!!! För ca 1v sedan såg det fortfarande ut som ett förråd å man kunde inte tro att de endast va drygt 5v kvar tills BF å att de ens skulle bli ett barnrum. Mitt favoritrum i hela huset😍
Det enda som saknas (som vi tejpat upp pp golvet) är spjälsängen som mamma e så snäll å ska måla i antikvit (klar förhoppningsvis inom 1-2v max) och myspölen som min moster å kusin gör från grunden. Den ska vi åka å hämta på tisdag😀
En matta ska jag även försöka hitta samt sätta upp babyshower tavlan på väggen. Sen är hela rummet klart!!!!❤
Ska visa i ett eget inlägg hur allt blev efter dagens projekt🙈
 
Mot kvällen så blev det en lugn mys kväll med en trött son som vägra sova. Han somnade tillslut framåt 21 tiden. Jag packade lillebrors BB- väska å la ner en del av mina grejer. Skrev en lista på vad som skulle packas ner med tiden så inget glöms (som bl.a mobilladdare, necessär, kamera, förlossningspapper å mys kläder som ska tvättas först).
Kollade klart på let's dance utröstningen å ska nu förbereda mig för sängen eftersom ett 8-23 pass väntas imorgon på jobbet. Älsklingen kom precis å frågade om vi skulle kolla film men att jag gärna fick somna på hans bröst då han tycker de e så himla mysigt. Kan man ju inte tacka nej till då jag saknar den typen av närhet förtillfället. Lär ju somna direkt men så får de bli då❤
30 dagar kvar
Vaggan är färdig- lillebror e de enda som saknas❤
Theo säger hela tiden "Lillebror sova här. Theo saknar lillebror. Lillebror komma nu"!! Inte bara vi som längtar efter lillprinsen 😍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0