Igår

... hann jag å mamma med en hel del på min lediga dag (hon e förtillfället sjukskriven).
Morgon började med att jag vakna före Theo å innan alarmet kl.7.50 då jag skulle lämna honom till kl.9. Vid 8 tiden vakna skrutten å de va bara å kliva upp eftersom han skulle hinna äta frukost hemma.
Tog en promenad i det småkyliga solskenet. Theo har blivit så duktig på att gå till dagis numera (när jag e ledig förstås) å pratar aldrig om att få åka vagn denna sträcka. Ska vi en längre bit (t.ex ner till stan) så vill han självklart sitta i vagnen👍
 
Lagom till att jag kom hem så kom mamma förbi. Vi käkade frukost å satt å småprata om himmel å jord innan vi upptäckte att klockan redan hade blivit 11 (!).
Theos kläder (som är försmå å som lillebror ska ha sen) har jag tidigare lagt i stora soppsäckar, men nu la vi över dom i storleksordning i olika förvaringslådor i plast istället. Jag har nämnligen tänkt att vi ska stapla dom i tvättstugan under bänkskivan, så det minskades på saker i lillebrors rum.
Åkte sen förbi min mormor å morfar för att hämta vaggan som vi skulle låna (glömde få svärföräldrarnas vagga som Theo hade, när vi fick alla andra bebis saker). Innan vi åkte hem blev de att vi åkte förbi Rusta å köpte 2 st till förvaringslådor i plats + vakumpåsar till ytterkläderna som lillebror så småning om ska ha samt att vi åkte förbi Ica å handlade och hämtade ut 2 paket.
Va inte hemma förrän halv 3.
Slängde i oss lite mat innan vi gjorde i ordning vaggan. Örngottet å påslakandet behövdes dock tvättas så de fick mamma ta med sig hem då hon endå skulle handtvätta en del till vagnen (liggdelen). Men vaggan står nu på plats bredvid vår säng på min sida, i ordning gjord i stort sätt.
Iväg å hämta Theo kl.16 som bokstavligt vägra gå hem. Vi kom nog inte hem förrän 16.45 kanske 😐 De e väldigt bra att han trivs men den tiden på em så vill man gärna hem direkt.
 
Jag skulle ha lagat stuvade makaroner tills älsklingen kom hem men de slutade med att grabbarna fick käka resterna från i tisdags (carbonara). Jag å mamma började med att flytta över potatisen som jag hade sått inne, till större krukor. Tog betydligt längre tid än vi trott vilket ledde till att mamma inte åkte hem förrän halv 7 någonting. Jag käkade något lättare å myste framför disney junior med skrutten, innan de va dags att natta honom. Själv höll jag på å somna men lyckades ta mig ur Theos säng å började små plocka här hemma istället. Somnade runt halv 11 tiden i älsklingens famn❤
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0