Ca 50mil för en myspöl

Precis som rubriken lyder så tillbringade jag å min kära mamma hela gårdagen i bilen. Efter att vi hade lämnat Theo på dagis till frukost så begav vi oss iväg till Borlänge där min moster (hon är frånskild från min morbror men jag ser henne fortfarande som min moster) och min kusin bor.
De har (som jag nämnt tidigare) nämnligen gjort en myspöl, "sänghimmel", lite kuddar å en överraskning till lillebrors rum, som vi ska hämta. Långt å åka för en sån sak kanske ni tycker men lätt värt de enligt min åsikt☺ Jag hade bara sätt på bild hur allting ser ut men kunde tänka mig att de blir helt annat när man ser den i verkligheten å framför allt mycket finare (fin även på bild)!!! Va så förväntansfull även vad de hade gjort för överraskning!
 
Vera (min moster) hade redan tidigt på morgonen skickat en bild på hur vädret va i Borlänge å de hade minst 2dm snö på backen å de fortsatte snöa på morgonen. Usch å köra mot de tänkte vi då sommardäcken e på.. Men de gick över förväntan å de snöade knappt på hela resan. Kom i omgångar, regn blandat med snöblask.
 
Kom fram vid 10.45 så då blev de att vi möttes på Ikea för att käka lite lunch å bara prata allmänt. 1.5tim senare packade vi in ALLT i vår bil å blev visade till deras konst skola. Jag har alltid vetat att de e duktiga på att måla å skissa samt att de gillar att sitta å små pilla MEN så här? De trodde jag verkligen inte. De e jätte duktiga å allt till myspölen blev suuuuper fint!!! Jag vet en som redan nu kommer älska den- Theo😍
Deras överraskning va att de hade tillverkat en uggla i de färger som rummet är i- hur söööt som helst! 😁
 
Vid 13 tiden va vi på g hem igen då mamma hade en tid att passa. Hon skulle nämnligen till Norrköping för att heja fram Södertälje Kings till 3-2 ledning i SM semifinalen (🏀). Bussen skulle gå vid 17 tiden.
Vi hade de jätte trevligt hela resan, & det bjöds på massa skratt å skoj. Kändes som om att resan tog betydligt kortare tid än 3tim enkel resa.
Va hemma till 16 tiden så vi hämtade skrutten från dagis å startade en tvätt samt tog fram köttfärs till middagen.
Bar in myspölen till sin plats i lillebrors rum å la i kuddarna som tillhörde. Sänghimlen får vi sätta upp en annan dag då vi behöver köpa lite band å fästa den i självaste "ringen" som tyget ska hänga över samt sätta upp den i taket.
Theo slängde sig direkt i pölen å tog fram en bok. Han sa flera gånger att han skulle läsa för lillebror å att lillebror skulle sitta i hans knä. Älsklingen blev förvånad att den blev så pass bra å för Theos reaktion. Han har alltid sagt att de e "onödigt" med en sån då den inte kommer användas, men där fick han haha. Blev lika bra som jag hade föreställt mig, om inte bättre t.o.m.😁
 
Efter middagen blev de att jag å skrutten satt i myspölen å läste ännu mer böcker å Theo höll handen på min mage hela tiden. De va så underbart å se. Han längtar verkligen efter sin bror!! Blev även lite tv tittande innan vi la oss å då låg han med huvudet på min mage medan jag lekte med hans hår (inte den bästa bilden nedan)😍
Han somnade som en stock vid 20 tiden å vi själva somnade senast 21.30. Sjukt trötta hela familjen haha😅
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0