MVC igår

Igår var jag som sagt hos barnmorskan där vi som vanligt pratade om hur jag mådde. Annelie (min barnmorska) bara skratta då jag fortfarande mår prima å jobbar fullt ut, enda in i de sista (10dagar innan BF). Denna gång va det även en barnmorskestudent med som utförde allting på mig å hon bara skratta hon också. Tog inga direkta tester idag utan det sker nästa gång (ffa järnvärdet då jag känner att tabletterna inte hjälper).
 
* Blodtrycket va lika bra som vanligt, 125/70
* Vikten stod nu på + 13kg sen inskrivningen
* Magens mått visade bara + 1cm sen förra gången (jag har märkt att magen inte växer så mycket nu utan de e mer att den sjunker). Magens kurva har planats ut nu.
* Lillebrors hjärtslag slog lika fint som vanligt, men han verkar inte gilla ljudvågorna då han sparkade mot apparaten haha.
* Lillebrors huvud ligger lite ruckbart neråt tillskillnad från förra gången då de va väldigt ruckbart (börjar fixera sig nu)
* Barnmorskestudenten sa även när hon kände på magen att jag BARA har en bebis i magen som växer (hon mena att jag knappt har samlat på mig någon vätska då det inte va massa mjukt runt om bebisen) samt att han kurade ihop sig rejält.
* Hon kunde även känna lillebrors ben/knä väldigt tydligt vilket va häftigt även om jag inte såg något mer än att han buffade där inne till å från😊
 
Nästa besök blir den 10 maj så vi får se om de e så att han redan e här hos oss eller inte😍
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0