SkĂ€rtorsdag🐣

Vill börja med att önska er Glad PĂ„sk🐣
Har ni nĂ„got roligt inplanerat denna helg? Blir de nĂ„gra söta pĂ„sk gummor/gubbar som flyger till BlĂ„kulla idag tro? Dela gĂ€rna med er😊
 
Denna skÀrtorsdag tillbringar jag pÄ jobbet mellan kl.7.30-19. TyvÀrr Àr det inge roligt vÀder idag heller-grÄtt, muligt, disigt Ä kallt! Hade hoppats pÄ en fin pÄsk med bra vÀder tillsammans med Theo, Àlsklingen Ä hans familj, men som de ser ut nu sÄ e de enbart sÀllskapet som blir bra. HÄller tummarma att metrologerna har fel angÄende helgens vÀder.
Har varit jÀtte trött hela dagen efter en dÄlig natt. Jag hade tÀnkt mig en god nattsömn utan att behöva vakna av att Theo kommer in mitt i natten nu nÀr han e pÄ landet med sin farmor Ä farfar, MEN icke dÄ... Jag vakna av att jag hade en enorm smÀrta Ä tÀnkte direkt "Nej, det fÄr inte vara dags Àn!!!" . Den tanken slog mig först (jag vakna av ett liknande "ryck" nÀr jag vÀnta Theo Ä första vÀrken kom) men nÀr jag sen hade vaknat till lite Ä lokaliserat vart smÀrtan kom ifrÄn samt undra varför smÀrtan inte minska, sÄ visades de vara ifrÄn vaden. Jag hade fÄtt ett sendrag som höll i sig rÀtt lÀnge Ä som gjorde extremt ont. PÄminde nÀstan om just vÀrkar...
Hade jĂ€tte svĂ„rt Ă„ somna om sen dĂ„ hela vaden va helt öm.. Drygt 2 tim senare sĂ„ ringde Ă€lsklingens alarm som jag sjĂ€lvklart vakna av😮
 
IkvĂ€ll blir de fullspĂ€ckat för mig. Detta ska jag hinna med frĂ„n kl.19.30 ➡ att jag gĂ„r Ă„ lĂ€gger mig (inte alltför sent dĂ„ jag ska vara pĂ„ jobbet kl.7.30 imorgon) :
* Göra guatimole Ä sen Àta middag direkt (Àlsklingen har förhoppningsvis förberett köttfÀrsen till tacosen sÄ allting e framdukat)
* Baka bröd
* Baka en choklad kaka
* Fixa Theos pÄskÀgg
* Packa inför trippen till landet imorgon
(* Duscha Ă„ tvĂ€tta hĂ„ret- fĂ„r i vĂ€rsta fall ta en stund pĂ„ jobbet imorgon Ă„ göra de🙈 men bara i vĂ€rsta fall)
Bjuder pĂ„ 3 st pĂ„skbilder frĂ„n förra Ă„ret nĂ€r Theo va en liten pĂ„skgubbe pĂ„ sitt gamla dagis😍😍😍

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0