"To do" list

Idag har det varit full rulle från att man vakna. Theo tog en liten sovmorgon till kl.8 i morse vilket va väldigt skönt då han annars vaknar senast kl.7. Upp för frukost, ta veckobilden på magen, göra oss i ordning för att sedan ta bilen till dagis.
Sen blev de att jag fick börja bocka av "to do" listan:
 
✔ Åka till plantagen för att införskaffa potatis för att så samt något att så i. Även en ny blomma till lillebrors rum
✔ Åka förbi Ö&B för att inhandla shampoo, påsk present till Theo (då han inte äter godis får han 3 böcker + lite annat i sitt påskägg), rengörings prylar osv.
✔ Åka förbi Ica för att småhandla lite (frukt å grönt bl.a.) 
✔Så potatisen (första gången jag gjorde detta så extra vuxenpoäng till mig)
✔ Massera Alexandra i 1 tim
✔ Plocka undan från igår
✔ Äta lunch
✔ Fixa middagen till grabbarna
✔ Dammsuga
✔ Skära upp köttet som legat i kylen & in i frysen
✔ Plocka ner tvätten från förra veckan (hann dock ej plocka in det i våra lådor)
✔ Sopsortera
✔ Bege sig till jobbet
 
Sitter just nu på jobbet och slutar inte förrän kl.23. Känner mig rätt trött efter att ha haft fullt upp hela dagen. Tröttheten känns verkligen i hela kroppen när man väl sätter sig ner å tar det lugnt. För min egen skulle så måste jag varva ner betydligt oftare så jag inte går in i väggen å inte har någon ork kvar till förlossningen å tiden efteråt, men jag har så himla svårt med det. För tillfället är det så himla mycket att göra tills prinsen kommer så jag känner att jag inte kan slappna av men innerst inne vet jag att jag måste.
Tillsammans med älsklingen så ska vi fixa det här, tills dagen D är här, de vet jag❤
 
Imorgon ska jag ta tag i att skruva ihop bokhyllan så den är klar och fylla den med de böcker vi har (både Theos nuvarande böcker och de få "bebis" böcker vi har).
Älsklingen ska skruva ihop "skötbordet" så jag kan införskaffa allt som behövs till lillebrors ankomst å fylla på lådorna, och så ska han iväg å handla en lampa så lampskärmen kommer upp i lillebrors rum.
Fick även en fråga om jag kunde visa presenterna från baby showern å självklart ska jag försöka fixa det imorgon också😊
Mina egenodlade potatisar. Får se om jag lyckas😝

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0