V.34(33+0)

Återigen för en måndags uppdatering och välkomnar ytterliggare en ny graviditetsvecka, v.34. Endast 6v, 48 dagar och 17.1% återstår. Lite små läskigt faktiskt även om jag e redo för förlossningen.
 
Min status är precis som alla andra veckor (så tänker inte skriva upp varje punkt igen): Mår suuuper bra och tycker inte alls att de e roligt att veckorna springer förbi även om jag längtar tills lillebror är här hos oss.
Det enda som skiljer från de tidigare veckorna är att halsbrännan har kommit smygande de sista dagarna. Det är fortfarande ytterst lite men de håller i sig lite längre. Den uppkommer framför allt om jag inte har ätit på minst 4-5timmar så den påminner mig om att äta något (istället för att magen kurrar). Magen har även börjat sjunka lite nu.
 
Uppdatering om lillebror (enligt appen):
* Ca 42cm lång
* Väger i början av veckan ca 2.18 kg och mot slutet ca 2.35 kg
* Han kan nu helt själv bekämpa lättare infektioner med sitt immunförsvar
* Bidrar med större men långsammare rörelser pga att utrymmet är deto mindre
* Han sparkar/boxar (eller va han nu gör haha) mest på höger sida
* Vid den här perioden lägger sig fostret sig till rätta å de har även lillebror gjort enligt barnmorskan förra veckan
* Fostret sover flera gånger om dagen
* Är oftast mest aktiv på kvällen och morgonen (han e hel vild rättare sagt)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0