3 mån kontrollen

Hade en väldigt mysig dag igår tillsammans med Sara och hennes yngsta dotter Wilma, som visst e 9mån inte 7-8 mån som jag antog igår. Tiden gick som vanligt fortare än man tänkt sig så helt plötsligt va de dags att hämta Theo och bege sig hemåt. Hela em och kvällen vart de lugnt. Theo hoppa en del på studsmattan medan jag å Casper slappade i skuggan och påbörjade middagen. En kväll i soffan å massor av mys. Kröp till kojs runt 21 tiden.
I morse så vaknade jag å grabbarna samtidigt av mitt alarm halv 8. Trots att de blev massa timmars sömn så va de tyvärr inte sammanhängda. Jag vaknade 5ggr varav 2 ggr va när Casper ville ha mat. Hade massa konstiga drömmar som jag vakna av så va rätt trött i morse.
Käkade frukost å gjorde oss i ordning för dagis. Tog en promanad å lämningen flöt på även denna morgon. Då de hängde regn i luften så blev de en kortare promenad till Ica för att skicka iväg ett paket samt handla mjölk. Massa mys i soffan och små plock inne då de börja regna lagom när vi kom hem.
Hämtade Theo vid 13 tiden idag då vi skulle hinna med bussen ner till stan. Casper skulle nämligen på 3 mån kontrollen på bvc samt på 3 mån vaccinet. Vi mätte å vägde honom först innan de va dags för vaccinet, en spruta i varje lår. Han skulle även få "ROTA" vaccin (tror att de hette så) i munnen. De rekommenderade tydligen det för att minska risken för mag- och tarminfektion. Barn kan visst bli väldigt sjuka om de drabbas av rotaviruset i tidig ålder. Rotavaccinet va väldigt sött i smaken så de va inga bekymmer att få i honom. Mitt mamma hjärta gjorde däremot extremt ont när Casper fick 3mån vaccinet i låren. Han skrek som aldrig förr. Tyckte så synd om honom!!! 😢 Tur att han kunde tröstas av nappen å sin snuttefilt samtidigt som jag höll honom tätt intill mig. Får se om han får några biverkningar. Minns att Theo fick feber och va mycket kinkigare samt grät oftare.

* Vikt: 6375g (födelsevikt 4144g)
* Längd: 64 cm (födelselängd 52cm)
* Huvudomfång: 41cm (födelseomfång 36cm
 
Han växer på så de knakar fortfarande. Och de e inte så konstigt att jag tycker att stl 62 (som jag byte till för ca 1,5vecka sedan) börjar se lite mindre ut på honom haha🙈 Vår lilla kille e inte så liten längre trots att han inte e mer än knappa 12v. Kan tiden stanna av lite !!!!❤
 
Resten av dagen/ kvällen så har vi suttit å spelat med Theo, pusslat lite, Casper har legat å lekt i sitt gym och på magen. De senaste 2 tim har jag å barnen krypt ner i soffan å bara myst framför en film. Snart blir de läggdags för Theo så han orkar upp till dagis imorgon. Casper somnade till bröstet för 30min sedan. Lär inte bli så sent för oss heller. Tröttheten börjar komma för mig också. Hoppas på bättre nattsömn i natt😊
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0