Ingen direkt höst människa

Dagarna går även om man bara e hemma. Sjukt egentligen hur fort tiden går. Imorgon är det redan torsdag. Sista dagen i aug månad! Snart byter vi även årstid. Jag är en sommar människa och minst en höst människa egentligen. Det enda som jag tycker är fint med hösten (förutom att jag fyller år å vi firar förlovningsdag) är alla dess färger. När trädens gröna blad går över till gul/orange/röd. DET är det finaste och bästa med hösten. Även att det blir mer mysigt hemma, då vi börjar tända ljus lite varstans. Något som jag dock ser fram emot denna höst är att vi ska ta en dag och åka iväg å ta familjefotografier, nu när Casper har kommit till världen. Skulle vilja ha en familjebild på väggen här hemma, en förstoring :)
Annars ser jag ingen mening med hösten egentligen. Måste klä på sig ännu mer kläder, mörkare om dagarna och tidigare om kvällarna. Mysigt på ett sätt men fördrar sommaren och dess ljusa sommarkvällar! Vad tycker ni om hösten? Dela gärna med er!! :)
 
Va har vi annars gjort idag då? Har fått rabatten på framsidan rensad och den delen på baksidan som jag gjorde tidigare i somras. Imorgon är det tänkt att jag ska ta tag i att göra klart det som jag bara har skjutit på denna sommaren - resten av rabatten.
Har även klippt några av våra buskar på baksidan, så att blommorna träder fram lite mer. Va och handlade lite i morse. Suttit ute på altanen å bara tagit de lugnt medan Casper sov en stund. Haft kontakt med mäklaren ängående en värdering av huset så vi vet lite mer vart vi står. Det har varit en lugn dag precis som vanligt. Får se vad morgondagen har att erbjuda mer än att försöka rensa rabatten.
Älskar denna tunika från Lindex. Varm å go. Mysig att gå runt i nu på hösten. Dock va den lite varm idag då de sprack upp till klarblå himmel å i stort sätt vindstilla mitt på dagen och hela eftermiddagen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0