Saker jag inte trodde...

... Jag trodde aldrig att jag skulle vara gift, ha två underbara söner och vara ägare till ett kedje hus med min kärlek och inte ens ha fyllt 25 år. Innan jag träffade Micke så kändes allt detta så långt borta även om jag alltid har velat vara en ung mamma och velat gifta mig. Mina drömmer har blivit samma❤
 
... Jag trodde aldrig att jag skule bli en sån här tjej som skulle bryr mig så pass mycket om mitt utseende. Drömmen om att få en slank och fast kropp.
När jag va yngre så brydde jag mig inte alls hur jag såg ut eller hur jag klädde mig. Jag va som en pojkflicka upp till tonåren (högstadiet någon gång). Tror t.o.m. att jag började använda smink i åk 8 eller något sånt för första gången. Gick alltid runt i antingen jeans eller mjukis byxor i skolan fram till mitten av högstadiet, aldrig kjol eller klänning. Gärna stora tränings shorts. Jag umgicks mycket med grabbarna i skolan (spela bl.a. fotboll och basket med dom på rasterna, umgicks med några av dom även på fritiden då vi bodde på samma område) även om jag hade mitt tjejgäng också som jag umgicks med.
Idag så går jag helst i klänning eller i kjol. Tajta jeans och någon snygg topp. Sminkar mig varje dag men olika mycket förstås beroende på händelse. Mår dåligt när jag ser mig själv i spegeln och har inget självförtroende eller någon självkänsla över huvudtaget.
 
... Jag trodde aldrig att jag skulle sakna träningen (basketen, fotbollen och gymmet) så mycket som jag gör just nu. Jag slutade med basketen när jag gick andra året på gymnasiet och fotbollen när jag träffa älsklingen och blev gravid. Dessa två sporter levde jag i stort sätt på å de va de enda som fanns i mitt huvud på den tiden. Basket va något jag faktiskt va bra på om jag får bedömma mig jsälv lite.
Idag saknar jag gym träningen som tyvärr har legat på hyllan alldeles för länge. Första september så har frysningen av mitt kort gått ut så då blir de att köra igång igen. Komma tillbaka till min fysiska styrka och försöka bygga den dröm kropp om jag längtat efter💪
 
... Jag trodde aldrig att det skulle tas så mycket energi att få barn (på ett positivt sätt). Jag har alltid räknat med att saker å ting tar sin tid, alla har bra å dåliga dagar, en del barn är jobbigare än andra och kräver lite extra tid., men aldrig att energin skulle gå från topp till botten efter varje dag. Jag må säga att vi har haft de väldigt lugnt och "lätt" dessa 3,5åren (har varit jobbigt å tufft ett fåtal gånger) men trots de så har jag känt mig mycket tröttare på kvällarna sen jag blev mamma än innan. Kan bara tänka mig de som har kolik barn, har sömnlösa nätter flera nätter i rad osv. All cred till er!!👏
 
... Jag trodde aldrig att man kunde älska någon så pass mycket innan man ens visste vem det va som låg i magen. Minns första gången när vi väntade Theo. Känslan och kärleken som uppstod direkt när man plussade och magen började växa till sig, innan vi visste att de låg en pojk i magen. En magisk och overklig känsla som jag aldrig kommer glömma😍
 
... Jag trodde aldrig att jag skulle bli så fäst med graviditets magen och all känsla som uppstod samt sakna känslan av att vara gravid generellt. Bland de bästa å mysigaste jag varit med om! ❤
 
... Jag trodde aldrig att jag skulle sakna skolan efter den dagen jag hoppade av naprapathögskolan. Det är tänkt att jag ska börja plugga till lärare så fort mammaledigheten är slut och jag ser faktiskt fram emot de. Att få en ordentlig utbildning och ett jobb som jag skulle vilja jobba med resten av livet. Jag trivs med mitt nuvarande jobb och kollegor men jag har under de senaste 3 åren stält in mig på att bli lärare och jobba med barn.
Längtar tillbaka till min kropp trots att jag saknar gravidmagen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0