D a n f ö r e d o p p a r d a n

Wiihoo imorgon är det JULAFTON!!!🎅🎄
Ska bli så otroligt mysigt å trevligt att träffa alla. Först idag,  den 23:e så blir de att åka hem å fira jul hos mina föräldrar tillsammans med dom och min mormor å morfar. Vi kommer skippa julmaten men bjuds självklart på annan god mat (blir en överraskning). Sen är det tänkt att tomten ska komma, å en massa julklapps utdelning och öppning. Caspers första möte med tomten. Ska bli väldigt spännande å se hur han reagerar😊 Theo ser fram emot att få träffa tomten å har tjatat om julafton men jag tror att han kommer bli lite blyg när mannen i röda kläder väl kommer. Han har även fått prata med tomten ( både farfar och morfar har spelat tomte, ändrat sina röster) å berättat vad han önskat sig🎅 mot kvällen blir det lite lättare mat framför tv'n och uppesittarkvälls bingolotto, båda grabbarna lär nog leka med sina nya leksaker. Vi kommer slagga hos mina föräldrar för att sedan äta en mysig julaftonsfrukost tillsammans med mina föräldrar, min faster med familj å min farmor och farfar.
 
Framåt 13 tiden bär vi av mot Gnesta för att fira tillsammans med svärföräldrarna å älsklingens syster med familj, hans farmor, mormor å Hasse. Blir en mycket lugn men mysig å trevlig julafton hemma hos dom. Julmat, tomten, julklappsöppning, bus å lek grabbarna emellan samt trevligt sällskap😍
 
Julen för mig är barnens dag. Dom ska ligga i fokus, inte med att överdriva med julklappar kanske, utan dom ska vara mer i centrum (mer än vanligt). Jag är själv som ett barn på julafton, älskar att öppna paket å äta god mat samt ha underbara människor i min omgivning. För min del så betyder inte jul att man ska dricka massa alkohol, utan för mig så innebär julen att man ska umgås å mysa med nära å kära. Barnens dag. Självklart får man ta något att dricka (vi kör inte helt nyktert utan någon öl till maten om det är så, vinglögg till de som vill ha t.ex) de e inte så jag menar, utan jag tycker fokuset ska ligga i barnen å inte i alkoholen. Som jag nämnde lite högre upp så kör vi inte helt alkoholfritt under jul vi heller, men vi överdoserar inte. Inte på långa vägar. Någon öl till maten för de som vill, vinglögg likaså, någon under kvällens gång kanske. Men inte mer än så. Ingen annan (främst barnen) ska inte hamna i kläm, och ska drabbas. De ska hållas på en låg nivå samtidigt som det alltid ska finnas någon/några som kan köra bil om något skulle inträffa. Vi har 2 små barn som betyder allt för oss, ALLT verkligen, å de ska aldrig behöva se någon i sin närhet vara alkoholpåverkad på de viset. Det gäller inte bara under jul utan överlag, året runt!
 
Nä nu, måste jag kliva upp ur sängen å in i en dusch så vi kommer iväg till mina föräldrar i tid. Vi hörs efter jul, för nu ska jag njuta av dessa dagar med min familj❤️
 
GOD JUL PÅ ER ALLA!!! 🎅🎄❤️
En bild från tidigare i veckan ❤️
 
JUSTE, Casper lärde sig i torsdags kväll att sätta sig upp helt själv från magläge😍 från ingenstans😍 så stolt mamma å det är nu en ännu gladare kille som nu är mer rörlig än innan❤️
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0