Förra inlägget..

... Skrev jag mest lite kortfattat vad som hänt de senaste 2 veckorna. I detta inlägg ska jag skriva en lite längre sammanfattning med mer bilder, dock inte dag för dag utan händelserna kommer lite blandat😊
 
* Enduro/cross tittande + besök:
Förra helgen åkte hela familjen ut till cross banan för att kolla på när Jeppe, Martin å älsklingen skulle leka av sig lite. Theo fick åka med han också (hade självklart hjälm på sig) men endast på raksträckan vid bilarna, å inte på banan. Han såg inte helt förskräckt ut när han kom tillbaka efter en liten åktur. Det va väldigt kallt ute trots att man hade satt på sig varma kläder så de blev endast 1-1.5 tim på banan, med varm choklad/kaffe drickande.
Blev även en tur till soptippen å besök av Hampus (grabbarnas gudfar) på kvällen som även slaggade kvar till söndagen😊
Hjälmen åkte på precis innan de åkte iväg
Två av mina killar❤️
 
* Villa ägare, planering och fotografering:
Kan inte skriva så mycket om detta än, men som jag nämnde i förra i lägger så har vi blivit med villa i Nykvarn. Ni som har hängt med ett tag vet att vi har varit på en del visningar i Nykvarn. Det som vi tillslut fastnade för å "fick" va det huset som låg lite utanför Nykvarn. Byggt år 2015. Enplanshus, 5 rum å kök, 145 kvm boarea och 1725 kvm tomt.
Det är lika många rum som vi har idag men större av allt om man säger så (bor på 110kvm idag) och möjlighet till ett rum till finns. Rätt så stor tvättstuga å en altan på säkert 80 kvm🙈 öppen planlösning, carport där det ryms 2 bilar + 4 bilar på uppfarten, en egen lekplats på tomten till grabbarna! Känns super bra allting!!
Vi skrev på alla papper förra onsdagen så flyter bär av senast 1 mars 2018!
"Vår" mäklare va hemma hos oss förra fredagen för att mer eller mindre bara lägga upp en plan om när fotografering och besiktning av vårt kedjehus skulle ske. Gick igenom lite papper osv.
Fotograferingen skedde i onsdags så det va full ös hela tisdagen med städning. Hann knappt äta på hela dagen, trött å huvudvärk. Tur att fotografen va jd å sa att vi hade förberett oss väldigt bra. Ser fram emot att få se bilderna.
Inte de bästa bilderna men fler kommer när vi väl flyttat in😍
 
* Sjukstuga:
Casper har varit väldigt förkyld sista tiden. Tror att det har med tänderna att göra.
Theo har både haft öroninflammation 2 ggr, förkylning, hosta och ögoninflammation. Alla dessa förskolebaciller. Han hinner bara tillbaka dit någon dag innan han blir sjuk igen trots att de e ute hela tiden.  Lider med honom! Blir så maktlös när man ser sina barn sjuka❤️
 
* Barnfria:
Helgen som va så tillbringade jag, älsklingen å min lillebror lördagen på Heron City. När pappa lämnade av Emil tog han med sig sina barnbarn hem då de skulle sova där mellan lördag å söndag. Inte lika jobbigt att säga hejdå till Casper denna gång,  även om de gjorde lite ont, då jag knappt ammar något längre.
Vi åkte upp å käkade på Olearys, satt å pratade om allt möjligt innan de va dags för bio. Vi va på Solsidan. Den hade premiär i fredags. Har ni sett den?😊
Vi tyckte den va väldigt sevärd. Inte alls att de blev "för mycket av solsidan", om ni förstår hur jag menar. Mycket skratt bjöds det på och en hel del snacks. Inte bra för min viktnedgång men äh får ta tag i de efter denna helg. Försöka hålla igen med all julgodis🙈
Efter filmen drog vi tillbaka till olearys för att spela lite biljard å grabbarna kunde ta några bira under tiden. Även där bjöds de på massa skratt. Efter 2 tim spel så blev de 4 vinster till älsklingen, 4 vinster till Emil å 0 vinster till mig haha🤣😂 Jag brukar ärligt vara bättre men de ville sig inte denna gången haha. Kul va de iaf!!!
Väl hemma igen så kom Jeppe förbi. Vi kollade på filmen Baywatch (vi alla satt å garvade) och därefter de två första avsnitten av nya säsongen av Vikings. Därefter blev de sängen. Somnade som 2 stockar i vår säng medan Emil fick sova i Theos säng (det är 1.20 säng).
 
* Firat min morfar som blev 74 år i fredags.
Vi bjöds på middag nere på Caesar's. Väldigt att träffa alla (mormor, morfar, mamma, pappa, Emil och min morbror m familj). Vi blev inte så jätte långvariga där mer än att vi käkade, då Theo hade 39 graders feber (han vägra vara hemma med älsklingen) och va väldigt hängig. Resten av kvällen va väldigt lugn.
Casper hos sin gammelmorfar
 
* Massa mys med båda mina små skatter har de blivit dessa dagar då Theo har fått vara hemma från förskolan. Fick nämligen hämta ut antibiotika igår då han har börjat få ont i öronen igen. 5 dagar ska det tas, vilket resulterade till att han e hemma hela denna vecka. Här nedan kommer en bildbomb på våra guldklimpar❤️
Casper testade även för första gången barnmat i lördags. Å de sa verkligen slurp! Nu blir de att börja göra egen mat till honom 😍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0