Dag 2 av 5

Dag två av fem på veckans lååånga arbetspass. Kl.7.30-20 e de idag, imorgon & på torsdag.
Kände mig betydligt piggare i morse än va jag har gjort de senaste dagarna även om Theo va lite små jobbig i natt. Han vakna vid halv 1 ca å skrek/grät (en blandning) efter pappa ("pappa vart e du? Pappa ligga här bredvid Theo!")... Älsklingen hade ju legat bredvid Theo tills han hade somnat å antagligen sagt att han skulle sova där för att lugna skrutten igår kväll. Självklart så kom skrutten ihåg de å undra vart pappa hade tagit vägen. När jag gick in till honom å förklarade att pappa ligger i sin säng och sover å att han (Theo då) kunde lägga sig mellan mamma å pappa. Men icke. Älsklingen skulle bara ligga i Theos säng!!😩 Trött som jag va + frustrationen att få krypa ner i sängen igen, bidrog till att Theo fick 2 alternativ (efter mycket om å men- säkert 15min).
 
1. Följa med mig in till vårat rum å ligga mellan oss å sova och då känna sin pappas närhet...
eller
2. Ligga kvar i sin säng MEN att inte skrika och gråta efter sin pappa.
 
Det slutade med att han slängde sig på sin kudde å typ muttrade något högt (haha) å vägra titta på mig. Jag la hans täcke över honom å gick in till vår säng igen. Låg i någon minut å bara vänta på att skriket skulle börja igen men de va knäpptyst å jag somnade om snabbt därefter👍
Min kära pappa kom förbi strax innan 7 å fixade vindrutetorkaren som jag blev tvungen att köpa ny igår. Då han visste att älsklingen mådde lite sisådär å va jätte trött så erbjöd han sig att åka förbi innan han skulle in å serva bilen där i närheten så slapp älsklingen de.
Gick väldigt bra å lämna skrutten i morse. Han såg två av sina kompisar där direkt som lekte med bilar. Blev knappt ett hejdå haha. Skönt att de e så istället för en kamp varje morgon😊
Bild på skrutten från i söndags då han å älsklingen gjorde året första grillning🌭

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0