Trött mamma

Godmorgon kära ni!
Idag va man uppe med tuppen igen då jobb stod på schemat, kl.7.30-19. Trött mamma då även denna natt hade kunnat varit bättre. Natten till igår va inte drn bästa å likaså denna..
 
Natten till igår:
Vakna till av att älsklingen kröp ner & la handen på magen då han ville känna vår son (jätte mysigt så inge fel med de). Lillebror sparkade för fullt vilket älsklingen även tyckte va mysigt, dock förstod han inte hur jag kunde sova när han sparka så haha. De e så att jag somnar till sparkarna istället för att de håller mig vaken😊
Någon timme senare vakna jag av att jag fick världens sendrag i ena vaden. De gjorde så fruktansvärt ont å jag visste inte va jag skulle ta mig till då de inte släppte när jag stretchade vaden. De påminde lite om när värkarna sattes igång när jag vänta Theo men att det nu skedde i vaden. Så sjukt ont!!!!
När jag väl lyckades somna så ropade Theo på mig. Hade visserligen gått någon timme till då klockan va 5.50 men kändes som 1min. Han ville att jag skulle ligga bredvid honom men jag tog med honom till våran säng istället så vi kunde somna om igen innan jag skulle upp 6.45. Han vägrade somna om å låg bara å skrek efter välling å ordlekar (favoritprogrammet på tv just nu) å sparkades. Älsklingen bad mig sätta på tv'n i vardagsrummet så han blev nöjd, istället för att han gick upp å höll honom sällskap då jag skulle jobba. Men icke då... Blev att jag tillslut gav upp å gick motvilligt upp. Gjorde mig i ordning å gav skrutten både välling å sitt favorit program. Gick inte många minuter innan han ville ha mer frukost (inte så konstigt då han vägra äta middag igår). Men då fick han lov å väcka sin kära pappa. Älsklingen såg ut som en zombie.
 
Natten till idag:
Va inte hemma förrän halv 12 ca efter 15.5tim jobb. Prata lite med älsklingen innan de va dags att krypa till kojs. Somna direkt. Ävrn denna natt vakna jag av att älsklingen kröp ner å la handen på magen. Lillebror va lika livlig där inne även denna natt å älsklingen förstod fortfarande inte hur jag kunde sova men att de måste vara en underbar känsla (vilket de e ) haha. 
Theo vakna till vid halv 6 å vägra somna om. Han skulle bara till soffan. Efter 5min ropa han att han va blöt. De visades då att första olyckan hade skett- i soffan dessutom!!😫😩 jag väckte älsklingen så han fick gnugga lite så de inte gick in i dynan alltför mycket å jag fick tvätta av skrutten å sätta på honom ny pyjamas. Att städa halv 6 på morgonen hade man väl gärna sluppit när man ska iväg å jobba. Vi somna nog inte om förrän vid 6 å jag skulle upp 6.50... Tur att skrutten sov som en stock då så man hann i tid till jobbet.
 
Nu sitter jag här på jobbet, jätte trött. Förhoppningsvis så blir arbetsdagen bättre än de två tidigare nätterna/mornarna samt att den går någorlunda fort. Skönt att jag sen e ledig i 3 dagar så jag hinner vila upp mig lite👍
Bild från i fredags då skrutten somna så snällt❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0