V.26(25+0)

Ny vecka, nya förväntningar.
Denna vecka börjades med ett barnmorskebesök efter att jag hade lämnat skrutten på dagis vid 10 tiden. Nya prover som blodsocker, järnvärdet å blodtrycket togs. Allting såg väldigt bra ut. Tyvärr hade det blivit någon miss med urinprovet jag hade lämnat in tidigare så får lämna in nytt senare då jag inte kunde lämna något vid detta besök.
Vikten hade ökats med 4kg sen sist jag va här (totalt 5kg sen inskrivningen) & måttet på livmodern/magen är 24cm - följer normalkurvan precis.
Hjärtljuden lät väldigt fina, dock lite svårt att hitta hjärtat då lillebror rörde sig väldigt mycket i magen just då. Han gav t.o.m. till väldigt rejäla sparkar så att barnmorskan skratta. Hon både såg sparkarna + sa att de "konstiga" ljuden va just sparkar mot den där apparaten (för fostrerna hörs det ett väldigt högt ljud så fort apparaten läggs mot magen).
 
Något som va lite roligt va även att vi jämförde denna vecka med Theos graviditet:
Vikt:
* Då vägde jag 70 vid inskrivning å i v.26 vägde jag 77 kg (dvs 7kg⬆)
* Nu vägde jag 71 vid inskrivningen å nu i v.26 väger jag 76kg (dvs 5kg⬆) 
Livmoderns mått:
* Då = 24 cm
* Nu 24 cm
Järnvärderna:
* Då = 104 (hade 132 i v.36 med Theo)
* Nu = 132
Magens form:
* Då = mer "spetsig" men större nertill (bild nedan)
* Nu = mer "rund" men mindre mage (bild nedan)
 
Väldigt kul å se att de kan skilja så i varje graviditet. Dock så tycker jag att mina graviditeter är rätt så lika ändå då jag mår lika underbart denna gång som då. Lite tröttare men lika underbart. Då pluggade jag mycket halvdagar (schemat va lagt så) å hade ingen son hemma samt kunde träna när jag ville å hade tid.
Nu jobbar jag mer än heltid pga allt extra jobb + har snart en 3-åring hemma samt mycket mindre ledig tid. Lite andra förutsättningar men även där så e de helt underbart å så jag vill ha de❤
Får se hur de resterande 14v blir.
 
Resten av dagen va väldigt lugn, väntan på att få åka till jobbet. Satte på 2 tvättar, käkade kebab med bröd som jag köpte med mig hem från stan å kollade på Prison Break. Halv 4 åkte jag mot jobbet å här sitter jag nu.
Slutar kl 23. Då blir de hem å krypa ner bredvid älsklingen som lär sova så sött❤
Nu: denna vs förra veckans bild
Samma veckor när vi vänta Theo (v.26 vs v.25)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0