Magisk känsla

Igår fick jag uppleva en magisk känsla igen. Det va nämnligen dags för besök hos barnmorskan och vi skulle lyssna på lillebrors hjärtslag för första gången!! Minns känslan, som om det va igår, när vi skulle lyssna på Theos hjärtslag för första gången. Nervöst, spännande, magiskt å helt otroligt underbart! Så kärleksfull känsla! Många tror säkert att de inte e samma sak när man väntar sitt andra barn som med sitt första men för mig så e de minst lika underbart. Självklart är ALLT med första barnet mycket speciellt då allt e så nytt för en, men inget e detsamma oavsett om man har 2 eller flera barn å just de e de spännande å magiska med både graviditeter, förlossningar å barn😍
 
Denna gången så kände älsklingen att han inte behövde vara med då vi hade tid kl.11 men Theos gudmor ville mer än gärna följa med så fick sällskap ändå☺
Vi lämnade Theo i Järna först då han skulle sova hos sin mormor å morfar (han har julledigt å både jag å älsklingen jobbar) innan vi begav oss till barnmorskemottagningen.  Mickis hade aldrig varit med om något liknande förut å även om jag sa innan att bebisens hjärtslag slår mycket snabbare än vårt så kunde hon inte tänka sig hur de skulle låta ändå. Det gjorde detta besök lite extra spännande 😊
Jag har nu samma barnmorska som när jag vänta Theo vilket jag bad om då jag verkligen gillar henne å hon e genomgo på alla plan! Världens bästa! Vägde mig å tog blodtryck (såg fint ut). Hon blev lite förvånad då jag endast gått upp 1kg på 20v då man oftast går upp lite mer än så under första halvan av graviditeten (självklart väldigt individuellt). Eftersom jag inte har så jätte stor mage än heller så va de inte så konstigt trots allt. Fick lite papper. Sen va de dags å lyssna. Barnmorskan hittade hjärtat direkt när hon nuddade magen, behövde inte ens leta som de oftast får göra första gången. Lika magiskt denna gång som sagt å de va otroligt kul å se Mickis reaktion. Hon spelade även in ljudet vilket va häftigt att höra efteråt☺
Bokade ny tid, v.25 in i graviditeten då de även ska ta nya stickprov i fingret å kolla värderna.
 
(följ mig på instagram: zandrakjelledal92    , där finns nu en ljudinspelning på hjärtslagen).
 
 
Efteråt gick vi å käkade lunch på Nancy's. Tjejsnack om himmel å jord. Alltid lika mysigt med dessa luncher å stunder med henne! Dock går tiden alltid för snabbt haha😍 Tog bussen hem. Hämtade ut mitt paket som hade kommit (2 st amningsbh'ar utan bygel, 2 st graviditets trosor å ett par andra trosor). Hann precis sätta mig i soffan med en kopp varn choklad med grädde framför Prison Break serien, när pappa ringde å bad mig köpa en slags slang till tvättstugan som de behövde när de skulle koppla in tvättmaskinen. 
Å på talan om tvättmaskinen så är i stort sätt hela tvättstugan klar! Förutom att de ska koppla in tvättmaskinen så är det bara att sätta upp hyllor på väggarna, köpa stänger å sätta upp så man kan hänga upp kläderna på torkning samt införskaffa förvaringslådor som tvättmedlet ska ligga i😁 så himla sköööönt! Älsklingen å pappa jobbade på bra i helgen som va å gjorde klart de sista med rören.
 
Kvällen blev väldigt lugn. Kunde köra igång första tvätten i tvättstugan, jag kolla vidare på serien å älsklingen satt å spela. Sen vart de att vi tillsammans kollade på ett lite större element till tvättstugan som älsklingen e sugen på å köpa. Kvällen avslutades med mys å allmänt prat innan vi somna i varandras famn❤
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0