Saknad, trötthet, Ikea besök

Förra veckan började på samma visa som veckan innan slutade- med den 2:a jobbiga händelsen. Mer om de senare. Älsklingen sov borta mellan mån-ons å då gjorde mamma mig sällskap dessa 2 nätter för att jag inte skulle bryta ihop å vara själv. Inge bra för mig personligen eller för graviditeten.
 
Under måndagen blev de en mycket lugn dag. Älsklingen vaknade upp å va helt sänkt (influensa troligen). Fick sovmorgon till 12 då nybakta scones stod på bordet. När han sedan skulle åka blev de som vanligt ett jobbigt hejdå, massvis med pussar å kramar + att de tre orden "jag älskar dig!" sades flera gånger om samtidigt som tårarna rann för mig. Hatar detta...
Resten av dagen vart lika lugn. Mys i soffan med skrutten som va jätte trött å hängig efter helgens händelser. På kvällen när min mamma kom så vart de lite bus med Theo innan han däcka i vår säng. Blev mys framför tv'n förr oss å lite pussel läggande innan vi kröp ner bredvid skrutten.
Tog ett bra tag innan jag somna då tankarna fanns hos älsklingen å saknaden efter hans närhet❤
 
På tisdagen tog vi en tripp till Ikea hela dagen. Som vanligt skulle man bara ha 2-3 saker men slutade på en summa på 971kr, alltid samma visa haha😝
Detta fick jag bland annat med mig hem: en golv lampa (sån älsklingen fick i julklapp), en rund dekorationslampa, madrassskydd (kisskydds funktion) till vår säng, nya barnsaxar till theo, tvättstugematta, en vas, papperskorg å barngalgar till tvättstugan samt ett spel som Theo får när han fyller år.
Blev även att vi käkade lunch på plats.
Tittade även på ett skrivbord till skrutten som vi ska köpa tills han fyller år. Tror vi har bestämt oss för en modell som heter "Micke" (se bild nedan). Ska åka upp med älsklingen en dag å inhandla skrivbord + stol.
 
Kom nog inte hem förrän 17 tiden något. Lekandet fortsatte hemma trots en trött son. Blev lättare middag å mys framför en film å godnatt saga innan läggdags.
Jag å min kära mamma myste framför en film och lite pusslande innan vi kröp ner till kojs.
Lika svårt å somna även denna kvällen då saknaden va så extremt stor❤
Skrutten fastnade direkt😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0