Snö oväder

Trött när jag vakna i morse trots att vi la oss vid halv 11 igår kväll å jag kunde sova till 6.40 ostört. Tröttheten försvann framåt 11 tiden. Jobb mellan 7.30-20.
 
Idag kom även vintern tillbaka i en ruskig fart. Säkert 1.5-2 dm på bara någon enstaka tim. Jag kom knappt hem från jobbet idag pga snön å ishalkan... Märktes långa vägar att inte bara jag hade drabbats då flera bussar hade kört fast å inte kom upp för de backar som deras rutt går efter. Personbilar som körde i 20-30 km/tim max. De som promenerade hjälpte till å knuffa igång bilarna på flera ställen för att de skulle kunna åka vidare osv. Jag gillar snö när de ligger fint på backen i en viss mängd men när isen lägger sig under å när vädret stället till de i vardagen så ligger vintern på ett minus. Hoppas bara att vägarna är plogade ordentligt imorgon så man kommer till jobbet.
Jag gillar inte att köra när bädret är som det är. Obehagligt tusen gånger om! 
KÖR FÖRSIKTIGT TILL ALLA SOM MÅSTE UT I TRAFIKEN DE NÄRMSTA DAGARNA (kör försiktigt oavsett men speciellt nu i detta väderlag)!!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0