🇾đŸ‡Ș50 Ă„rs fest + 23 Ă„rs fest🇾đŸ‡Ș

I söndags blev de en heldag i JĂ€rna hos mina förĂ€ldrar. Älsklingen hade fĂ„tt barn Ă„ "fru" fritt (hans ord😉) dĂ„ han skulle ivĂ€g och fiska med Jeppe Ă„ 2 andra jobbarkompisar. Han skulle fĂ„ en heldag pĂ„ sjön vilket han behövde. Jag Ă„ sönerna blev hĂ€mtade av min pappa tanke pĂ„ att Ă€lsklingen hade bilen.
De va tÀnkt att jag skulle hjÀlpa mamma med lite förberedelser inför brorsans 23-Ärs kalas men de slutade med massa Casper mys, lek Ä bus med Theo samt en lÄng promenad med vagnen istÀllet.
Theo hjĂ€lpte Ă€ven sin morfar Ă„ morbror med att bygga en sandlĂ„da pĂ„ tomten till sig sjĂ€lv Ă„ sin lillebror. JĂ€tte glad Ă„ stolt gick han dĂ€r med sin nya skottkĂ€rra Ă„ sin skyffel😊
JÀtte skönt Ä ta en lÄng promenad i solen efter att ha varit inne lite vÀl mycket Ä slappat de första 2 veckorna av mammaledigheten. Casper sov Àven under hela promenaden. Mer sÄnt kommer de bli !
Vi bjöds pĂ„ bĂ„de lunch Ă„ pizza middag. Blev upphĂ€mtade av Ă€lsklingen runt halv 8 tiden. Totalt hade de fĂ„tt drygt 20 gĂ€ddor Ă„ den största va pĂ„ 6.5kg om jag minms rĂ€tt👍
Resten av kvÀllen blev vÀldigt lugn. Jag satt Ä pusslade lite medan Theo satt bredvid med sitt. Casper lÄg Ä sov (vakna till för att Àta men somnade om) Ä Àlsklingen gibbade lite. Blev inte att Theo somnade förrÀn vi sjÀlva gick Ä la oss vid 23 tiden. Som vanligt sÄ lÄg Àlsklingen i Theos sÀng Ä Theo tog sin pappas sida i sÀngen.
 
IgÄr va vi pÄ 50 Ärs fest hos min farbror i JÀrna mellan kl.16.30-00.00. Det bjöds pÄ super god mat frÄn "Alla tidernas matlagning" och massa dryck. Otroligt trevligt sÀllskap med bÄde slÀkten Ä vÀnner till min farbrors familj. Tur med vÀdret hade vi ocksÄ. Satt ute enda fram till att vi skulle Äka hem runt midnatt.
Theo sprang runt Ä lekte med mina 2 sysslingar som e nÄgra Är Àldre Àn honom (de e runt 10 Är). Han gjorde allt som dom gjorde haha.
Casper va lika snÀll Ä tyst som vanligt. LÄg i stort sÀtt Ä sov hela tiden i vagnen. Yttra sig om han va hungrig eller ville fÄ blöjan bytt. Myste en heldel i vÄra famnar ocksÄ nÀr han vÀl öppna ögonen.
Alla tyckte vi va oförskĂ€mt bortskĂ€mda med en till sĂ„n bebis haha. Vi vet va vi gör helt enkelt haha😉 De sa ocksĂ„ att Casper e sĂ„ himla lik sin storebror nĂ€r han va liten. Kan nog hĂ„lla med dom om detta men att ansiksformen e lite annorlunda dĂ„ Theo va nĂ„got rundare i ansiktet.
VÀl hemma sÄ kröp jag Ä Casper ner i sÀngen direkt medan Àlsklingen satte sig vid sitt ps4. Theo sov hos sin mormor Ä morfar.
 
Nationaldagen🇾đŸ‡Ș
Idag va de dags för min brorsas 23-Ärs fest för slÀkt Ä nÄgra vÀnner till honom.
Men dagen började med sovmorgon till kl.22 för min Ä Caspers del medan Àlsklingen fick sova ut till kl.12 (kom dock inte i sÀng förrÀn 4 i natt). Gjorde pannkaksbrunch till oss bÄda medan Casper hade somnat om i vaggan.
Blev att vi tre myste ner oss i soffan framför gamla "Solsidan" avsnitt innan jag hoppa in i duschen. Gjorde oss i ordning för att sedan bege oss till JÀrna.
Precis som igĂ„r sĂ„ bjöds det pĂ„ god mat, dryck Ă„ otroligt trevligt sĂ€llskap. Theo sprang runt Ă„ lekte i sandlĂ„dan bĂ„de med mormor Ă„ morbror. Casper lĂ„g Ă„ sov den större delen, men myste en del Ă€ven i gammelmormors & vĂ„rat knĂ€. Lika snĂ€ll Ă„ tyst som vanligt😗
VÀl hemma vid 19 tiden ca sÄ blev de lite tv mys med Theo Ä en sovande lillebror. SmÄplockade lite Ä nattade Theo vid 22 tiden. Imorgon vÀntas de dagis för honom. Han har inte varit dÀr sen vi Äkte in till förlossningen. FÄr se om han e lite tillbaka dragen eller om de gÄr lika bra som vanligt.
 
Nu blir de Ă„ krypa till kojs sĂ„ man hinner sova lite innan Casper vill ha mat. Har sagt de tidigare men imorgon ska jag försöka fĂ„ upp förlossningshistorian👍
Godnatt pĂ„ er😍
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0