Caspers första bvc besök

Igår ikväll unnade jag å älsklingen oss ytterliggare ett restaurang besök - Caesar´s. Även denna gång så hade vi sällskp av Jeppe å Evelina, dock så va de Jeppes idé tanke på att Evelina fyllde år. Theo fick därmed sova hos sin mormor å morfar, vilket han inte hade något emot.
Hela kvällen bestod som vanligt utav skratt, glädjegråt och massa prat samt underbart god middag. Blev oxfilé pasta för min del denna kväll. Som vanligt så sprang tiden iväg å helt plötsligt så va klockan närmare halv 10. Vi tackade för kvällen å de mysiga sällsapet å vi åkte hem åt varsitt håll. Väl hemma så blev de att jag pusslade klart pusslet medan Casper låg å sov i sin maxicosi och älsklingen gibbade lite. Kom inte i säng förrän närmare midnatt.

Idag mötte jag upp mamma kl.7.40 (!) efter att hon hade lämnat Theo på dagis. Vi skulle nämnligen ta en promenad ner till stan då Casper skulle på sitt första bvc besök. Allting såg jätte bra ut och alla utslag har i stort sätt försvunnit vilket är skönt. Efter både vikt å längd mätning så sa läkaren att Casper är en riktig stor kille och att han ligger över alla streck i journalens kurva. Här är hans mått:
 
Vid födsel:
Vikt: 4144 g
Längd: 52cm
Huvugomfång: 36.5cm
 
Nu (1mån):
Vikt: 4890g
Längd: 58cm
Huvudomfång: 38 cm
 
På 1 mån har han alltså blivit 6cm längre och gått upp 746g!!!!
Jag som alltid hade sagt att jag skulle vilja ha ett barn som inte växer så ruskigt fort i början, tanke på att Theo också rann iväg både på längden och vikten redan som bebis. Men den drömmen får leva vidare utifrån det här första bvc besöket haha.
 
Vår promenad fortsattes bort mot Ica maxi efter att Casper fått lite mat. köpte lite snabb lunch (varsin kvarg typ) för att sedan komma igång me promenaden igen då vi insåg att vi snart skulle hämta Theo på dagis igen. Sjukt att tiden altid rinner iväg på detta sätt när jag å mamma umgås haha. Vi kom till dagiset 10 min innan vi skulle hämta honom och han mötte oss med en stormande kram å ett brett leende. Gullunge ❤
Lagom när vi kom hem så vaknade Casper med ett skrik då han va vrålhungrig. Han hade sovit från att vi gick från bvc å hela vägen hem. Hur snäll som helst under hela promenaden. Totalt blev de 19km och över 1400 kcal! Super duktiga tycker att vi va! Kommer kännas i benen imorgon haha.
Väl hemma så blev de lite mellanmål innan jag blev tvugen att skjutsa ner mamma till jobbet då hon började jobba vid 15 tiden. Strax därefter kom älsklingen och svärfar hem. De skulle nämnligen ta med Theo till landet redan idag så ska jag å Casper komma ner imorgon efter att vi hämtat upp älsklingens farmor Laila.
När allting va packat så pussade jag mina killar hejdå. För in del så blev de att jag blev tvungen att amma Casper direkt.
Framåt halv 6 tiden kom min pappa å bror då de skulle stanna kvar på middag. Caspers mys blev de innan pappa åkte å hämtade mamma. Jag å brorsan började med middagen- taco onsdag. Mycket gott å trevligt sällskap.
 
Nu under kvällen blir de pussel mys med mamma som ska sova över. Imorgon blir de upp tidigt då hon ska till sjukgymnasten (?) kl.8.20 och vi ska ta en promenad dit. Så de lär inte bli så jätte sent för oss ikväll. Casper somnar nog för natten när som helst också. Hoppas att han sover nästan hela natten. I natt vaknade han nämnligen 1 gång i timmmen mellan kl.3-6.30. Antingen för att han va hungrig eller för att han spydde. Håller tummarna ❤
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0