Dag 4 & 5 av 5

Dag fyra av fem (igår) bestod av jobb 7.30-19. Dagen gick lika fort som de tidigare dagarna denna vecka, vilket va rätt skönt. Tröttheten fanns där å de kändes verkligen i kroppen att de va 5:e dagen i rad som jag jobba 11.5tim/pass (jobba även söndagen).
Väl hemma så hade skrutten somnat för natten redan vid halv 7 efter en fartfylld dag med sin pappa (älsklingen vabbade då de ringde från dagis i onsdags em & det visades att Theo hade feber som dock försvann under onsdags kvällen). Jag städade i ordning (som vanligt känns de som haha) efter grabbarna efter deras lekar i både Theos rum, köket å i vardagsrummet. Då älsklingen även skulle vara hemma med Theo dagen efter så ville han sitta uppe å spela en bit in på kvällen så jag sa godnatt å kröp ner vid halv 10. Somnade direkt!😴 Vaknade av att älsklingen kröp ner å la sin hand på magen för att känna lillebrors sparkar (han märkte inte att jag vakna till då jag fortfarande blundade). Tror han tycker de e mycket mysigare å känna lillkillens sparkar, än va han erkänner då han alltid lägger handen på magen när han kryper till kojs oavsett om vi lägger oss samtidigt eller inte😇
Lillkillen va som vanligt väldigt sprallig å jag hörde hur älsklingen små skratta för sig själv då han, som jag nämnt förut, inte förstår hur jag kan sova när skrutten sparkar å har sig så pass mycket där inne haha.
Bjuder på denna bild, lyxade till gårdagens lunch lite både jag å kollegan
 
Dag fem av fem. Jobb 7-19 idag. När mitt alarm ringde vid 6.10 så hörde jag en liten röst bakom mig "Mamma åka till jobbet nu?". Hur söt😍 Jag gav Theo en puss å fråga om han behövde gå på toa vilket han behövde. Han va hur glad å pigg som helst. Skrattade å busade redan den tiden. Han blev lite besviken då han skulle vara hemma med pappa även denna dag då han verkligen ville till dagis. Han sa flera gånger "Mamma lämna Theo på dagid å sen jobba. Pappa hämta Theo sen". Men han snabbt kom på andra tankar när jag sa att de hade snöat i natt (😐) vilket han tycker e roligt.
Skrutten fick en flaska välling å la sig bredvid sin sovande pappa. Dock så tror jag inte älsklingen fick sova så jätte mycket längre då jag hörde"Pappa titta. Pappa titta då! Theo fick välling av mamma. Thro gillar mamma! Mamma åka till jobbet nu" & ett väldigt djup stön å suck från älsklingens sida haha😅
Dagens jobb har faktiskt sprungit iväg. Endast 3.5tim kvar. Denna dag har i stort sätt BARA bestått av skratt å vi alla har nog aldrig skrattat så mycket under ett arbetspass. Vi vek oss dubbla å grät så tårarna spruta hahahaha. Å de konstiga e att vi egentligen inte vet anledningen till allt detta skratt😂
Väl hemma blir de nog att ta något gott framför tv'n, någon film eller serie med älsklingen (och skrutten om han e vaken förstås) innan läggdags. Ska försöka få älsklingen att hoppa allt som har med ps4 eller data att göra då han sitter där i stort sätt varje kväll.. men de kan vara rätt omöjligt ibland tyvärr...
 
Hur har eran fredag sett ut så länge? Vad har ni för kvälls planer?😊 Dela gärna med er.
Ogillar vädret...👎
Lyx mat även idag🙈
Mamma älskar dig så hiiiiiimla myclet redan nu❤❤❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0