Hej fredag

Idag (& hela helgen) skulle det egentligen ha varit jobb på schemat mellan kl.7.30-19, men tanke på att det renoveras på jobbet å rätt stark lukt i hela lägenheten (iaf igår) så kände jag för att ta ut 2 dagar semester å byta bort söndags passet. Inte för att jag inte ville jobba, utan ville inte riskera att andas in alltför mycket av den starka lukten å att det skulle skada lillebror i magen (kollegan rekommenderade att jag inte skulle jobba å riskera att något skulle hända fostret även om målaren nu sa att de inte va skadlig färg å de dom använde). Skönt att jag inte behövde gå miste om något pengamässigt även om de nu egentligen inte hade spelat någon roll då våde min å lillebrors hälsa e prio ett just nu❤
 
Theo har nu i säkert 1.5-2v tid vaknat mellan kl.6-7 oavsett om han ska vara ledig eller inte. De har ju sina för å nackdelar. Fördelen e de dagar han ska till dagis då han hinner piggna till lite på hemmaplan innan vi ska åka samt att man hinner med så himla mycket under sina lediga dagar. Nackdelen e att man inte får någon sovmorgon när man väl e ledig då man verkligen skulle behöva sova samt att han blir desto tröttare under dagen å framåt kvällen. Fördelen e även att han blir så himla mysig (när tröttheten kommer) å vill krypa upp i ens famn betydligt oftare😍
 
Dagens händelser:
Gick upp vid 7.15 då Theo väckte mig för att besöka pottan. Han e så himla duktig som nu säger till hela tiden han behöver utöva sina behov oavsett när på dygnet det är.
Gav Theo lite frukost å myste lite framför tv'n innan de va dags att bege sig till dagis (som han har tjatat å längtat dit). Trots att de små regna ute så tog vi en promenad utan vagnen, som Theo annars brukar vilja sitta i. Väl hemma sen så körde jag igång en tvätt, åkte å handlade lite, plockade undan lite i huset, käkade lite å kolla lite på tv samt tog hand om tvätten, innan de va dags att ta en promenad å hämta skrutten igen.
Som vanligt så vart han lika glad av att se en när man kom å man fick en bamsekram. Hemma så gjorde vi lite fruktsallad å myste framför en film. Älsklingen kom hem tidigare. Vi spelade lite memory å pusslade lite innan jag å skrutten tog oss ett bad. Började med maten allihopa tillsammans (tacos) & hade en trevlig middag utan någon som helst stress☺ resten av kvällen bestod av ännu mer pusslande, ritande å spelande. En riktigt trött son somnade på 2 sek kl.20.20 i sin säng. Jag fortsatte titta på Let's Dance å nu går "Fast and Furious 5" på tv'n. Så himla bra filmer trots att man har sett dom tusen gånger om!! Lär nog se klart filmen å sen krypa till kojs.
 
Hur ser eran fredag ut? ❤
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0